/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
nitte, alutrailer
Fra : warrior
Vist : 1211 gange
50 point
Dato : 21-01-15 13:01

Hej, Jeg har en ny Varianttrailer hvor bagsmækken kan lukkes ned så den ligger fladt bagud, ved hjælp af et stykke wire i hver side. I enden er der monteret en krog som kan hæftes på den lange side, på en nitte der stikker ud. Nitten er sprunget i den ene side, så der nu er et 5 mm hul. Der er hulrum bagved den tynde aluplade, så jeg kan ikke montere en ny nitte fra denne side. Hvordan laver jeg noget andet med en tilstrækkelig hæfte inde i hulrummet, uden at skal investere i dyrt værktøj. Jeg vil helst undgå at montere en lang bolt der så går hele vejen igennem siden . Jeg har hørt om noget der kaldes en nitmøtrik. Kan det bruges her, og hvor kan den købes?
Tak for svar.

Kommentar
Fra : kenwood

Dato : 21-01-15 13:27

sæt en raplugs i også en skrue

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 21-01-15 15:25

Prøv at henvende dig hos trailercenteret eller der hvor du har købt din trailer. De har garanteret reservedele netop til din trailer.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 21-01-15 15:59
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 21-01-15 16:01

NB; den lille ´dims´ nede til højre kan fåes i andre størrelser og kan sagtens monteres på siden af din hænger.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 21-01-15 16:06

Og det jeg tænker på er selvfølgelig at du bore hul igennem begge pladerne

Ellers kan de købes her:
https://www.google.dk/search?q=nitm%C3%B8trik&hl=da&gbv=2&prmd=ivns&source=lnt&tbs=lr:lang_1da&lr=lang_da&sa=X&ei=3L-_VPe4G8bqOPzogFg&ved=0CA0QpwU

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 21-01-15 17:14

Hvis det er en ny trailer, må sælger vel reparere den gratis. Nitten skal jo ikke knække.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 21-01-15 18:01

Bortset fra alt andet, så tager det et værksted mindre end fem minutter at lave et nyt ´øje´ med mindre de holder Julefrokost samtidig eller ikke lige ligger inde med den genstand.

Kommentar
Fra : warrior

Dato : 21-01-15 18:45

Rawplugs duer ikke, dertil er pladen alt for tynd.
Mig selv: Ved ikke lige hvad det er for "en dims nede til højre". Jeg har wiren, problemet er at få enden fæstnet i det gamle hul i siden uden at bore helt igennem til en ny bolt eller nitte. Nitten sprang da jeg var ved at læsse et tungt møbel ind af enden. Regnede med det var noget der var til hurtigt at klare selv i stedet for at køre traileren på værksted, hvor man ikke ved hvad det kommer til at koste.
Måske noget i stil med en roset, der kan udvides og holde igen på bagsiden som i mur/trævæg til brug ved befæstigelse.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 21-01-15 18:57

Det er disse du tænker på, har samme virkning som en ´popnitte´ men osv, hvor man kan købe en enkelt eller 2, tror du kan få det lavet/ købe det billigt på et værksted, men så skal man huske på at bolten også gerne skal blive siddende på selve nitten, men det er en anden sag = køb en med ´hul/lykke´ på, så du kan montere dit kabel til/ på den
http://www.akaselv.dk/pi/Lukket-nit-møtrik-A2-M04-5-9x16-5-0-3-3-0-250stk_221969_50782.aspx

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 21-01-15 21:03
Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 21-01-15 21:29

Du kan sætte en bøsning med gevind i hullet. Så kan du skrue en lille krog i. Du kan købe dem i biltema med værktøj til at sætte dem i med. Det er næsten ligesom at sætte en pointe i. Ser lige om jeg kan finde et link til dem.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 21-01-15 21:29

Og der skulle ikke stå pointe, men popnitte

Accepteret svar
Fra : trimare46

Modtaget 50 point
Dato : 21-01-15 21:51

Det hedder møtriknittesæt og har varenummer12-953
Og koster 189 kr

Kommentar
Fra : warrior

Dato : 21-01-15 23:31

Møtriknittesættet, som trimare46 beskriver tror jeg vil være godt i denne forbindelse. Har lidt langt til Biltema, men vil tro andre firmaer med biltilbehør har den slags også.
De øvrige links kan jeg også fint bruge i anden sammenhæng. Tak for hjælpen.

Godkendelse af svar
Fra : warrior

Dato : 21-01-15 23:31

Tak for svaret trimare46.