/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Påstået uheld
Fra : mig-selv
Vist : 385 gange
50 point
Dato : 20-01-15 22:45

Jeg har ´været involveret´ i et uheld - skriver min forsikring og har ikke oplyst mere end jeg skal udfylde en anmeldelse, hvad jeg ikke har i sinde at gøre/ eller kan, da jeg jo ikke har haft et uheld.
Har ikke været i pågældende by siden 2008.
Hvad gør man lige ved sådan en påstand, har kontaktet forsikring og venter på svar.

Accepteret svar
Fra : Beestone

Modtaget 60 point
Dato : 20-01-15 22:58

Bed din forsikring om detaljer på uheldet.
F.eks. lakfarven på modpartens bil og hjørnet eller den side af din bil, der påstået har haft kontakt med modpartens bil.

Det er ret nemt at lade en 3.diepart (f.eks. en vurderingsmand) vurdere, om din bil overhovedet har en tilsvarende påstået skade.

Du har 3 mulige scenarier :
a) der er skrevet forkert nummerplade nummer på skadesanmeldelsen fra modparten
b) modparten vil tørre en skade af på et tilfældigt offer og ramte tilfældigt dit nrplade nummer
c) nogen har lånt din bil og glemt at fortælle dig om et uheld.

Bare fordi det er en forsikring der skriver til dig, skal du ikke lade dig kyse.
Du har ret til at gøre indsigelse og få detaljer (aktindsigt) i forsikringshændelsen.

Husk :
Du skal ikke bevise, at du er Uskyldig.
Det er modparten der skal bevise, at du er skyldig, ud fra fakta i hændelsen.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-01-15 23:20

Ja, den med ´bare´ at fyre en nummerplade af, kunne helt sikkert være grunden.
Og den har ikke været udlånt eller stjålet, samt jeg har ikke en eneste bule eller ridse på min bil, så det må hurtigt kunne bevises.
Syntes bare det er svineri fra anmelders side - bare at sende skidtet til en person der intet har med sagen at gøre, det må vel også få konsekvenser for vedkommende, på den ene eller anden måde.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 21-01-15 00:20

Jeg har oplevet det samme .
Brugte den medsendte kuvert og skrev til selskabet, at jeg intet kendte til uheldet og ikke havde været på stedet den dag.
så hørte jeg ikke mere fra dem.
fandt ad omveje ud af hvem skade anmelderen var og ringede til ham. Han vidst intet om min bil hverken mærke eller farve. Kunde ikke forklare hvor han havde bil nummerert fra.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 21-01-15 06:16

Citat
Han vidst intet om min bil hverken mærke eller farve. Kunde ikke forklare hvor han havde bil nummerert fra.

Det kan vel ikke være vedkommendes forsikring, der bare forsøger sig med NYE billister i et andet forsikrings selskab = går man på den, kan de jo spare penge hvis det er en Kasko skade.

Men syntes det er en anelse for billigt, bare at sende en SMS til mig om at jeg skal udfylde en online skade anmeldelse uden at angive mere end hvor og hvornår det skete.

Men venter på deres svar, det kan vel ikke tage flere år..

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 21-01-15 07:39

Hvis det ikke er nok, at fortælle dem, at du ikke kan have været involveret i det pågældende uheld, så tænker jeg, at du på en eller anden måde kan bevise/sandsynliggøre, at du ikke har været i den pågældende by på den pågældende dag.

F.eks. hvis ulykken er sket i Frederikshavn, og du kan bevise, at du har været på Lolland flere gange på den pågældende dag.
Og det kan f.eks. være hvis du har kvitteringer på indkøb du har foretaget.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 21-01-15 08:01

Jeg lå med tømmermænd den dag, og knap 200km fra stedet.

Men alle naboer har kunne se bilen stå i indkørslen - men om de så kan huske bedre end mig, samt jeg syntes det nærmer sig noget et forsikrings selskab burde grine over.
Og dog - jeg havde en skade på en bil tilbage i 1980, og der måtte jeg rende diverse steder for at bevise det, jeg snakkede endda med vedkommende og fik nummeret osv, men senere benægtede han sagen, som endte i retten - til min fordel (privat søgsmål).

Men som der jo er skrevet, skal jeg (vist) ikke bevise noget = men jeg kan sende billeder/ film af min bil, så kan de med øjesyn se om der skulle være noget at komme efter, kan ikke engang finde en rustplet på den - men lad mig nu se hvad de skriver tilbage.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 21-01-15 09:22

Du behøver ikke at bevise noget som helst.
Glem foreløbig alt om nabovidnet. det er modparten, som skal 2bevise" noget. Og det kan han jo ikke.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 21-01-15 09:38

Dit selskab, skal varetage dine interesser. Når dit selskab har modtaget et krav fra andet selskab, skriver dit selskab til dig, at du skal udfylde n skadeanmeldelse.

Når du ikke har kendskab til pgl. skade, skal du meddele dit selskab, at på den pgl. dag og tidspunkt, befandt din bil sig XXXX, hvorfor den ikke kan have været involveret i det omtalte uheld. Taksator er velkommen til at besigtige min bil for skader.

Der kan ske fejl, men det sker også, at modparten prøver at slippe billigere i selvrisiko, for kan selskaberne ikke blive enige, er der halv selvrisiko til hver, og hvis en ung mand har en slevrisiko på fx 10.000 kr. er der jo noget for ham at hente hjem.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 21-01-15 10:02

Hvis anmelder har fået en skade der kan sés/ eller er så stor at den skal på værksted, så må min bil have noget tilsvarende - hvad den som skrevet ikke har.
Men jeg afventer svar fra mit selskab, det kan da være hyggeligt at læse den anmeldelse.

Men syntes stadig det er groft, bare at fyre en tilfældig nummerplade af - hvis det er tilfældet, der kunne trods alt være fejl i et af tallene, men det burde der så oplyses ved anmeldelsen.

Jeg har forresten ikke haft skader af nogen art på køretøj siden midten af halvfjerserne, ganske godt klaret.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 21-01-15 12:21

Citat
Jeg lå med tømmermænd den dag

Ja,den er go`med dig. Du har selvfølgeligt været ude at køre,uden du ænsede det. Så kryb bare til korset,og tilstå.

Næh..som de andre skriver,kan du roligt ta`det som en (god) joke.

Håber ikke det er mit selskab,der prøver at gøre sig selv til grin,på denne måde.

M.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 21-01-15 15:50

Citat
Ja,den er go`med dig. Du har selvfølgeligt været ude at køre,uden du ænsede det. Så kryb bare til korset,og tilstå

Tja, man skal jo passe på med hvad man skriver eller oplyser - men jeg har det sådant at jeg aldrig kører dagen efter en brandert, så er jeg sikker på ikke at blive taget for det, men så meget andet.

Ellers har jeg da kørt med en brandert på? fra indkørslen og i garage med min mc, og selv om jeg var ´pinlig´ ædru, var det før jeg ikke nåede at bremse, (tror det hedder nedsat et eller andet) så sprut og benzin bliver på privaten, eller en vogn ud og hjem.

Forsikringen har lige afvist skaden, så..mon ikke de finder en anden nummerplade at prøve sig med.

Godkendelse af svar
Fra : mig-selv

Dato : 21-01-15 15:56

Tak for svaret Beestone.
Venter og ser om der kommer mere ud af den sag