/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Andet familie & relationer / Spørgsmål
10  clou 540
Arveret
Fra : Diva1971
Vist : 240 gange
50 point
Dato : 20-01-15 18:05

Hej - Er der mon nogle der kan hjælpe.

Sagen er:

Jeg er et eneste barn som min far har vedkendt. Min far fik for cirka 4 år siden kontakt med en dreng der mente at min far var hans far.

Min far har ikke på noget tidspunkt vedkendt sig faderskab, da han for cirka 35 år siden var i tvivl om drengen var hans.

Moderen til sønnen har derfor oplyst fader ukendt til statsamtet dengang og har sikkert modtaget forhøjet børnepenge, og boligsikring alt hvad man kunne trække som enlig forsørger.

Min far har set drengen ( som nu er 35 år ) 4 gange de sidste 4 år. Jeg har også mødt ham som " evt. min fars mulige søn.

Da min far blev syg - tænkte jeg at jeg ville skrive til " sønnen " om han vil sige farvel, til den mand han troede var hans biologiske far. - for at være et godt menneske. :)

Det ville han gerne. Takken er nu at " sønnen " har meldt sin ankomst i skifteretten som værende han søn. !!!. er der nogle der ved hvordan jeg nu er stillet angående arv. ?

Der findes ingen beviser på at han er sønnen, eller at min far har vedkendt sig et faderskab. Der kan højest fremvises nogle mail, hvor jeg skriver sammen med ham om " min far "

Kommentar
Fra : Nyx-x

Dato : 20-01-15 18:45

Det er den formodet søn, der skal bevise at han er søn af din fra.

Slet ikke dig.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-01-15 21:49

Og din mail korrespondance er ikke noget bevis.
Henvend dig til skifteretten og gør opmærksom på at du er eneste barn.
En DNA test vil vil kunne vise hvad der er hvad, selvom det nok er "fader ukendt" som kommer til at gælde.
Det er mit umiddelbare gæt.

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 21-01-15 19:37

DET KAN KUN EN DNA TEST AFGØRE.

MVH AG112

Kommentar
Fra : Diva1971

Dato : 21-01-15 19:40

Tak for kommentar
Ja der ligger nok nogle blodprøver på sygehuset fra min far
Som kan bruges
Han kan ikke graves op da han er blevet brændt

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 21-01-15 19:43

Der kan jo også bruges DNA fra dig, for at finde ud af, om i er beslægtede.

Kommentar
Fra : Diva1971

Dato : 21-01-15 19:46

Ja det kan der være noget om
Men kan de mon tvinge mig til det.
Jeg gør det ikke frivilligt

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 21-01-15 20:19

Nej, det skal være frivilligt, men hvis du er 100% sikker, er det bedre at være imødekommende.