/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Eje eller leje flasker
Fra : BL14
Vist : 2775 gange
100 point
Dato : 18-01-15 17:13

Hvordan kan man se på gas/ilt ,co2 osv flasker om det er eje eller leje flasker
mvh Troels

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 18-01-15 17:15

Du køber normalt flaskerne og herefter betaler du for en ombytter

Kommentar
Fra : BL14

Dato : 18-01-15 17:16

Jeg tænker at købe brugt måske dba

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 18-01-15 17:18

Lejeflasker er der hugget numre i. Ved ikke rigtig om der er i ejerflasker

Kommentar
Fra : BL14

Dato : 18-01-15 17:23

jeg har fået at vide der er ikke leje kun ombytnings flasker
hvordan kan man så se om man kan få den fyldt igen, så man ikke gå hen og køber en værdiløs flaske som f,eks på dba

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 18-01-15 17:26

Jeg har ikke hørt om flasker som ikke kunne efterfyldes

Kommentar
Fra : BL14

Dato : 18-01-15 17:29

Det kan godt være ,men der findes rigtig mange, jeg kender til flere og det vil jeg gerne undgå da jeg skal ud og købe en argon flaske til tig svejser

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 18-01-15 17:52
Kommentar
Fra : BL14

Dato : 18-01-15 18:04

fint nok rotw , men det kan jeg ikke bruge til noget
Jeg vil vide hvordan jeg kan se om jeg kan få den ombyttet hvis jeg køber en brugt

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 18-01-15 18:10

Jo, hvis du er selvstændig kan du leje flasken, men du skal nok lige regne på om det hænger sammen i længden.
Som privat kan du ikke have de store flasker (Har min leverandør fortalt ) men kun op til seks eller otte kilo. Jeg kan ikke huske hvad grænsen er.
Hvis du køber brugt skal du passe rigtig godt på. Jeg købte af nød og betryg en brugt flaske, men leverandøren nægtede at tage den. Det var KUN et bestemt firma - langt pokker i vold - der kørte med den type ventil. Det kunne for mit vedkommende ikke hænge sammen, så jeg byttede den væk..
Spørg evt. hos din lokale forhandler hvad du skal se efter, så du ikke brænder inde med en lignende flaske.

Kommentar
Fra : TEAS

Dato : 18-01-15 18:23

Der er nummer og årgang på alle flasker.De skal trykprøves efter en årrække.
Gå til AGA de udlejer og sælger flasker de har fyldestationer i hele landet.
Samt et stort udvalg af gasser mm.
Priserne kender jeg ikke.
Helium er en dyr gas kan du ikke bruge en blandgas istedet.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-01-15 18:39

Siden du vil bruge Argon er det nok til rustfri svejsning, men der kunne du nok bruge noget blandgas.
Som de andre siger - pas på den ikke er for gammel eller udgået og ikke passer til dit manometer osv.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 18-01-15 22:37

Som du er inde på, er mange af de flasker man kan købe, ikke noget der kan byttes da de er udgået.
Den eneste måde du kan få det opklaret er ved at kontakte dem der fylder gas på flaskerne, de har som regel en kort vejledning på deres hjemmeside, hvor der står hvilke flasker de IKKE genfylder.
Er selv på jagt efter noget CO2 og mange af de flasker kan ikke genopfyldes mere - svineri at de vælger sælge det.

Ellers ville jeg holde mig til leje flasker - men bruger du ikke meget gas, kan det blive dyrt.
Leje betaler du kun engang og så ellers kun for opfyldning til dagspris.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 19-01-15 02:21
Annuller spørgsmålet
Fra : BL14

Dato : 19-01-15 15:06

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål