/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Trådhegn kvalitet
Fra : MrGibbs18
Vist : 261 gange
100 point
Dato : 14-01-15 14:16

Jeg skal til at opføre et have trådhegn, er der nogle som kan anbefale noget ?
Baseret på holdbarhed osv.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 14-01-15 17:38

Er det til at holde høns inde eller æbletyve ude?

Kommentar
Fra : MrGibbs18

Dato : 14-01-15 18:31

Det er til at holde hunde og katte ude såvel som inde.
Helst 100 cm højt og 25 m langt.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 14-01-15 19:51

Kig og føl i byggemarkedet.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 15-01-15 02:03

Her er et lille hint

Holdbarheden af galvanisering hænger sammen med lagtykkelsen.
Men elektrogalvanisering kan man få et pænt og jævnt lag, men det er normalt kun ganske tyndt, pyntegalvanisering,som ikke er særlig holdbart.

Dyppegalvanisering,hvor jernet efter fremstilling af genstanden dyppes i flydende zink kan give et meget tykkere ,men også mindre pænt og endda klattet udseende. Jo tykkere tråden er des mere zink kan stivne på den og jo tykkere lag galvanisering får den.
Mest hodbart er derfor hegn med tyk tråd og en ujævn galvanisering med med klatter i samlingerne.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 15-01-15 15:52

Du kan købe den slags hos jasopan i frederikshavn

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 17-01-15 22:40

Hvis du med holdbarhed mener hvor længe det vil kunne holde de uønskde dyr ude er svaret at der er det fuldstændigt lige meget hvad du vælger, køb det billigste de har hos Jem og Fix eller Harald Nyborg. De begynder nok at se lidt rustne ud på et tidspunkt men forsvinde gør de ikke.

Hvis du vil have noget der holder evigt så køb de plast belagte

Hvis du skal have noget der også holder til hård behandling og har lang levetid skal du vælge et decideret fårehegn.

Ja har prøvet alle de nævnte typer