/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Sokkel reparation
Fra : lhg1
Vist : 388 gange
200 point
Dato : 13-01-15 14:16

Hej

Huset er fra 1927, og der er lagt grundmursplade og isolering omkring soklen, men i et af rummene har jeg fortsat problemer med at der kommer fugt ind i gennem væggen.

Jeg er nu ret sikker på at jeg har fundet problemet og spørgsmålet går på hvorledes det bedst laves.

da jeg fjernede belægning of 5cm sand kunne jeg se isoleringen der er lagt omkring, og jeg kunne også se at soklen er fyldt med huller i hjørnet og siden, det virker oplagt at dette er problemet i forhold til at der fortsat kommer fugt igennem væggene

Billedet viser soklen over niveau og det blotlagte hul
http://s9.postimg.org/431ugccu7/Lars_i_Phone_20150113_119.jpg

Dette billede er tættere på.
http://s16.postimg.org/ozo576xp1/Lars_i_Phone_20150113_120.jpg

Lige nu har forsøgt at dække det lidt til med plastik, da min umiddelbare tanke er at det skal mures op, og at det nok er bedst af afvente foråret.

Så spørgsmålene er.
- Er dette ikke en sandsynlig kilde for de indvendige problemer(problemerne er kun på væggene bag dette hjørne)
- kan dette reperes uden at grave alt isolering op, måske ved at mure det op fra isoleringen og op

Alle input er velkommende.

Mvh
LHG

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 13-01-15 14:39

Soklen burde jo nok have været strøget med asfalt og afspærret med elefanthud/platonplade før isolering, men har du gjort hvad der ellers hører til: fald i belægningen væk fra huset, pudsning inden døre med kalkmørtel og strygning med hvidtekalk?
Hvad har du tænkt dig at gøre ved sokkelmuren? Hvis det er noget med betonstøbning eller cementmørtel her og der, risikerer du at komme fra asken og i ilden. Køb, stjæl eller lån "Bogen om Huset" af Søren Vasegaard og "Huse med Sjæl" af Søren Vadstrup. Der er god læsning at blive klog af.
vh
pbp

Kommentar
Fra : McBobo