/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
EDB "mappe med kode"
Fra : Handy-mand
Vist : 315 gange
100 point
Dato : 13-01-15 13:52

Jeg vil gerne kunne have en "privat mappe" med egen kode, Har kodet dokument i Word, men vil gerne kunne ha det i en mappe, kan jeg det og hvordan. Bruger Vindows 7 og Offic 2003. Bruger i dag USB pind, men er lidt bøvlet
Mvh Mogens

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 13-01-15 14:03

Du kan med Wise Folder Hide fra wisecleaner skjule en mappe så det kun er dig der kan åbne den
http://www.wisecleaner.com/wisefolderhider.html

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 13-01-15 14:06
Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 13-01-15 14:10

Direkte download til Wise Folder Hide
http://downloads.wisecleaner.com/soft/WFHSetup.exe

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 13-01-15 14:50

Prøv dette = den gratis altså:
http://www.safehousesoftware.com/

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 13-01-15 15:00
Kommentar
Fra : Handy-mand

Dato : 13-01-15 18:24

Jeg takke for hjælp, min "hjælper" kommer i morgen og ordner det, da jeg ikke kan klare mig på engelsk.
Men Mange tak skal i ha

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 13-01-15 19:09

I ? nødtilfælde kan du også bruge 7Zip = med password på filen - det skal så bare gøres hver gang du lukker/ gemmer filen.
Selv har jeg Safe House ? pro/ den der koster penge, og den er så nem at have med at gøre, at jeg aldrig har brugt andet, og den gratis udgave er faktisk bedre/ nemmere, har bare aldrig fået byttet om på dem, men det er fordi de begge kan sammen og så tænker man ikke lige over det.

Ellers er det bare søge på Encrypt files/folders, der kommer mange gratis programmer frem, nogle bedre eller nemmere end andre - det er som øl, nogle kan lide den ene osv.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-01-15 20:40

Du behøver vel egentlig ikke andet end; at password-beskytte en mappe og skjule den?

http://www.computerfriend.dk/problemer/skjul-en-mappe

Du kan evt. også kryptere DATA med f.eks. PGP:

http://www.computerdk.com/software/productivity-software/162747.html#.VLV0XmMcZ3o

Så kan du i hvert fald have dine filer i fred
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 20-01-15 16:38

nu skriver du ikke hvorfor du vil ha en "privat mappe" med egen kode
hvis det bare er så den ikke IT kyndige ikke kan komme ind, så er det at skjule mappen måske godt nok.
Men dette omgås nemt

Er det så en rimelig IT kyndig ikke kan komme ind, kraver det kryptering med et kodeord som ikke er nemt at gætte.

Er det så en Nørd ikke kan komme ind kraver det mindst AES 256 bit kryptering med et kodeord på over 16 tegn med både store & små karakter , tal og special tegn og selvfølgelig ikke noget der ligner ord i det. Og så er det stadig kun et spørgsmål om hvor langt tid det vil tag, og ikke om det er muligt.

Se eks. DEFCON 19 fra 2011, og husk vi er nu i 2015
https://www.youtube.com/watch?v=HYw5Vcx2BdY

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-01-15 16:47

Tror h-m har fået gemt pc'en helt!, men det er jo det sædvanlige, folk be'r om hjælp og så sker der ikke en skid mer'!

Den der Wise Hide Folder er os rimelig nem at omgå's!