/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Glas
Fra : mig-selv
Vist : 394 gange
50 point
Dato : 13-01-15 08:00

Hvorfor revner glasset ikke? hvad er hemmeligheden.
https://www.youtube.com/watch?v=5t2fEpVdO0w

Kommentar
Fra : poten

Dato : 13-01-15 09:13

Citat
hvad er hemmeligheden

Det er jo netop lige det store tusindekroners spørgsmål.

Hvis jeg vidste det ville jeg jo kunne sælge det og blive en holden mand...

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 50 point
Dato : 13-01-15 10:31

Telefoner har såkaldt Goliath-glas.

Men glas er underligt, pissestærkt, pisseskørt, knaldhårdt men alligevel flydende.

Man kan tabe et tyndt ølglas på betonguvet uden at der sker noget, men dagen efter støder det ind i et andet glas i opvasken............og splintres.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 13-01-15 10:57

Citat
Telefoner har såkaldt Goliath-glas

Tror det hedder Gorilla glas, men meningen er god nok.
Men folien må på en eller anden måde holde på glassets struktur, men ret fantastisk trods alt, har selv bestilt et par for at afprøve det 40.- er ikke meget hvis det virker.

Citat
Man kan tabe et tyndt ølglas på betonguvet uden at der sker noget, men dagen efter støder det ind i et andet glas i opvasken............og splintres.

Har prøvet turen med et gammel og velbrugt glas men efter knap 10 års ´mishandling´ kunne det ikke mere, RØRTE dårligt ved glasset med en flaske Whisky og det lå i flere tusinde stykker, ikke et stykke der var over en halv centimet, det lød mere som om det eksploderede.

Godkendelse af svar
Fra : mig-selv

Dato : 10-02-15 19:44

Tak for svaret LuffeA.