/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Geninstallere pc
Fra : hightowernr1
Vist : 435 gange
50 point
Dato : 10-01-15 17:08

Jeg vil gerne geninstallere en pc med windows 7, jeg har gjort dette før med andre, men her skriver den at jeg skal have installations cd'en. Den har jeg ikke. Hvad gør man så? Kan man selv lave en recovery cd?

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 10-01-15 17:15

Du kan også lave en USB stick med Win7 på. Den skal være på 4 GB eller større. Prøv at google usb win7 installation.

Her dukker f.eks. følgende mulighed op:
http://www.microsoft.com/en-us/download/windows-usb-dvd-download-tool

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-01-15 17:20

Citat
Kan man selv lave en recovery cd?
ja hvis du har Windows 7 på en DVD ellers er det nej.
Men på nyere (næsten alle) computere er der en recovery partion som du kan bruge til tilbagestille computeren som den var allerførste gang du startede den

Kommentar
Fra : hightowernr1

Dato : 10-01-15 17:40

Jeg ved ikke om jeg har lavet noget skidt nu?... Men har startet pc via f8 og forsøger at gendanne denne vej... Ved ikke om det er skidt :-/

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 10-01-15 20:01

Citat
Jeg ved ikke om jeg har lavet noget skidt nu?... Men har startet pc via f8 og forsøger at gendanne denne vej... Ved ikke om det er skidt :-/

Tja: har du ikke en recovery, går den vel bare tilbage til = intet medie.
Men har du slettet/formateret Win7 - før du brugte F8, så vil jeg påstå at du er rimeligt godt på den.

Men ?
Citat
men her skriver den at jeg skal have installations cd'en.

Har en Win 7 / 64bits du gerne må få, lovligheden er op til dig, den skal ikke godkendes nogen steder, eller have licens.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 10-01-15 20:08

Citat
Kan man selv lave en recovery cd?

Ja, af det gamle system (brug Aomei eller Windows eget), men hvis den kommer fra en pc, og du vil overføre det til en anden så får du helt sikkert problemer med drivere og andet, der ikke er kompatibelt med hardwaren.
http://www.backup-utility.com/free-backup-software.html

Kommentar
Fra : xou

Dato : 11-01-15 19:45

hej !
her kan du køre et styresystet ubuntu fra et usb stik:
http://www.ubuntu.com/download/desktop/create-a-usb-stick-on-windows
husk at hentre det først ved at hente denne iso fil på din harddisk (på en anden pc):
http://www.ubuntu.com/download/desktop
så kan du køre det fra hukommelsen uden det indvirker på din pc windows 7 der jo ellers er
ødelagt.
hilsen xou

Kommentar
Fra : js2706

Dato : 25-01-15 22:38

Jeg var engang udsat for det samme - det mislykkedes. Så jeg fik et lokalt firma til at geninstallere Windows 7, og så var den som ny! Det kostede 4-500r., og de penge var givet godt ud! Den har virket upåklageligt lige siden!

Annuller spørgsmålet
Fra : hightowernr1

Dato : 26-01-15 10:12

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål