/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Opvaskemaskine tørrer ikke servicen
Fra : Hovgesen
Vist : 276 gange
100 point
Dato : 01-01-15 19:13

Hej

Jeg har en 8 år gammel Siemens opvaskemaskine som ikke tørrer servicen til slut.
Maskinen står bare til sidst på 1 minut og snore uden at færdiggøre programmet.
Problemet opstår ikke hver gang, så den kan sagtens vaske normalt.
Når problemet opstår har jeg åbne lågen medens maskinen er tændt, hælde 1½ liter kogende vand ned i bunden af maskinen, lukke lågen igen og maskinen fortsætter med 33 min tilbage. Det har virket og servicen er varm og tørt.

Nogen idé hvad problemet kan være?

Mvh. Lasse

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 01-01-15 20:18

Lader til at andre også har haft det samme problem hvis du googler:

https://groups.google.com/forum/#!topic/dk.fritid.hus-og-have/C8_ipV8paEQ

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 03-01-15 01:32

En del opv.maskiner fra Boch og Siemens i den alder er godtkendt til refusion, på grund af fejl.
Du skal oplyse numrene på maskinen, for at se om det gælder din.
VH Palle

Kommentar
Fra : Hovgesen

Dato : 03-01-15 14:42

Okay pallebhansen, det vidste jeg ikke. Hvor finder jeg ud af sådan noget henne?

Kommentar
Fra : Hovgesen

Dato : 03-01-15 14:57

Jeg fandt selv ud af det pallebhansen og vores maskine var ikke opfattet at det.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 03-01-15 21:24

Ok
Det tyder på timeren er i udu.
Hvad hvis du kører de andre programmer ?
Du har prøvet at resette maskinen, typisk med at holde 2 knapper inde. ?
Hvad hedder modellen ?
VH Palle

Kommentar
Fra : Hovgesen

Dato : 04-01-15 15:12

Jeg har prøvet at kører andre programmer samt resette maskinen og det er samme problem. Model nummeret er: se24m274eu

Jeg ved ikke om det er timeren der er i udu, for den virker jo af og til, samt hvis jeg, når den er gået i stå, hælder 1½ kogende vand ned i bunden af maskinen, så kører den programmet færdig.