/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Findes der en lynhurtig scanner?
Fra : ingelein
Vist : 441 gange
30 point
Dato : 01-01-15 13:16

Hej
Jeg vil gerne scanne mange sider fra ugeblade (egne modeller, fotos og design), fordi jeg vil lægge dem på et USB stik. Men det tager alt for lang tid med de gængse scannere til "husbehov". Findes der lynhurtige scannere? Jeg tror ikke at det skal være fuldautomatisk, for nogle sider indeholder andet end det jeg gerne vil gemme.
Ingelein

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 01-01-15 13:21

Jeg tror ikke dette spørgsmål er havnet i den rette kategori.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 01-01-15 13:25

Hej - du har helt ret - selvom det jo også drejer sig om en investering - Hvad gør jeg så? Annullerer og sætter i den rigtige kategori?
Ingelein

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 01-01-15 13:27

Enten det, eller der skulle kunne rettes kategori foroven.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 01-01-15 14:09

Tak Bille 1948 - Jeg kendte ikke til at flytte kategori.
Ingelein

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 01-01-15 14:11

Jeg har ikke selv prøvet det, men andre har skrevet om det, og nu lykkedes det jo

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-01-15 14:13

Jovist findes der en scanner og den er meget velegnet til det du beskriver, om du så vil give 99€ for den er en anden sag:
http://www.irislink.com/c1-2828-48/IRIScan-Book-3---Buchscanner.aspx
Godt nytår

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 01-01-15 14:27

Hej o.v.n.
99 € ligger indenfor den pris jeg vil give. Men jeg kan ikke se nogen fordel idet jeg jo skal indlæse og evt. redigere til et program på min PC.
Tak for linket - igen set noget nyt
Ingelein - og et godt nytår til dig

Kommentar
Fra : transor

Dato : 01-01-15 15:28

Der findes hurtige scannere . Selv bruger jeg en apps til mobiltelefonen. Den fotogaferer en side og på 5 sekunder afgrænses billedet automatisk til siden og laves til en pdf fil.
Et usb stik er bare nogle benforbindelser og kan ikke oplagre noget.
Der findes memory som er påbygget et usb stik. Det er nok sådan et usb memory du mener . Det er al for langsomt til formålet. Du vil ikke have tålmodighed til at genfinde dine skan med sådan et.

Brug dog en harrdisk. den er i forhold til kapaciteten også en del billigere.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 02-01-15 11:47

Tvivler på du noget godt til små penge, selv har jeg en Brother 3 i 1 og den scanner en side rimeligt hurtigt 4-5 sekunder, men siderne skal redigeres bagefter - afhængigt af hvad de skal bruges til.
Jeg har set dem Posten bruger, de er bare hurtige, men det er prisen sikkert også.
En håndskanner er ikke altid sagen, da den skal føres med rolig hånd.

Men du kan bruge et digitalt kamera på et fotostativ, det giver også gode billeder, man skal bare sørge for god belysning fra begge sider - og sådan et har alle vel nu omdage.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 02-01-15 12:12

Hej
Tak for svarene. Jeg har en HP-Deskjet som kan skanne med stor opløsning - og det er nødvendigt med sider fra ugeblade, som er fra år1970- 2000. I 1970 havde man ikke de digitale muligheder for opsætninger i aviser og ugeblade som man har i dag. Derfor må jeg scanne med en meget høj opløsning. .............Og det tager tid med min gamle scanner.
@mig-selv
Jeg har både et spejlrefleks kamera og et compact kamera + stativer, men det er vist ikke løsningen, hvis man også skal kunne læse teksterne på de sider der skal skannes (Opskrifter m.m.).
Ingelein

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 02-01-15 12:30

Citat
man også skal kunne læse teksterne på de sider der skal skannes

Det kan man da også - men tænker du på at lave det om til tekst, så findes der masser af gratis programmer til det foremål, bare søg på OCR program i den gamle Word pakke før 2003 var det indbygget i pakken/mappen som lå i Start, mener også de senere udgaver kan klare opgaven, men har ikke selv prøvet det efter.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 02-01-15 12:36
Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 02-01-15 12:39

Hej - Lige en forklaring på hvad jeg vil:
1. Scanne med høj opløsning f. eks. 1200, hvor man normalt scanner med 150 dpi, men det tager for lang tid med min gamle scanner. Jeg vil ikke sidde og vente på scanningen i f. eks. 1-2 minutter. Min gamle scanner kan dog også vise et eksempel før den scanner, så jeg kan tilrette størrelsen på det scannede område.
2. Mit ønske er en flatbed scanner, som ikke er 2 minutter om at scanne hver enkelt side.
Ingelein

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 30 point
Dato : 02-01-15 16:43

Citat
2. Mit ønske er en flatbed scanner, som ikke er 2 minutter om at scanne hver enkelt side.
Ingelein

Tvivler på du finder en der er hurtig = til en pris der kan betale sig, men finder du én så giv lige besked, da jeg også søger en sådan.
Min brother kan klare en side i 150dpi (under 1 minut) som kan laves fornuftig OCR ud af.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 02-01-15 19:12

Hej mig-selv
150 dpi kan min scanner også klare på under 1 minut. Det tager bare for lang tid med f. eks. 600 eller 1200 dpi. Nogle af billederne er med raster, så det skal der også arbejdes med.
Ingelein -

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 15-01-15 23:00

Tak for svaret mig-selv.