/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
Dagpenge mellem jobs
Fra : kaad87
Vist : 283 gange
50 point
Dato : 29-12-14 18:10

Sagen er den at jeg i dag har sagt mit job op, da jeg har fået et nyt. Fra datoen hvor jeg stoppe ved mit nuværende job og til at jeg starter på det nye går der dog en uges tid.

Jeg har læst mig frem til at man godt kan få dagpenge i den periode, da man er sikret et fuldtidsjob efterfølgende, men jeg er ikke helt sikker på at jeg forstår det korrekt.

Er der nogen som har erfaring med præcis dette?

Kommentar
Fra : pepsimax

Dato : 29-12-14 18:13

Hej

Hvorfor spørger du ikke i din A-kasse
Der får du svar ud fra gældende regler

mvh

Pepsimax

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 29-12-14 18:16

Det tror jeg næppe - da du selv har sagt op er der garanteret en karensperiode...

Læste et eksempel her:

https://www.krifa.dk/fs/dagpenge/karantaene.aspx

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 29-12-14 18:17
Kommentar
Fra : kaad87

Dato : 29-12-14 18:19

Pepsimax: Har ikke kunne få fat i dem i dag.

http://www.min-a-kasse.dk/gyldige-grunde-til-at-opsige-eller-afsla-arbejde-og-tilbud - Se i bunden under "Overtagelse af arbejde, studier mm."

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 29-12-14 20:21

Snak med din a-kasse....
Husk at melde dig ledig på jobnet, ellers får du ingen dagpenge.
Dagepenge gælder kun fra den dag du melder dig ledig.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 29-12-14 21:46

Du kan ikke få dagpenge, da du selv har sagt op.
Når man selv siger op, får man tre ugers karantæne inden man er dagppengeberettiget.
Og hvis du har haft overarbejde de sidste tretten uger, skal det også afspadseres inden du kan få dagpenge.
Men du dør nok heller ikke af sult selvom du kommer til at gå en uge uden indtægt

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 01-01-15 11:12

Tror ikke du får karantæne, da det er opsigelse - grundet nyt arbejde.
Om du så har kunne opsige gammelt job til ophør samme dag som du starter på nyt? men de par dage burde ikke give karantæne, så er der da noget ravende galt

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 01-01-15 11:20

Nej, der er ikke noget "ravende" galt. Sådan er reglerne, og hvorfor skulle vi andre skatteydere betale til ham?

Han burde jo kende reglerne før han sagde op.