/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
fjernsyn hakket i det
Fra : trimare46
Vist : 375 gange
300 point
Dato : 27-12-14 15:59

Mit fjernsyn hakket i det, når det bliver tændt. Det står på ca 10 minutter og så falder det til ro igen. Det er ikke på alle kanaler det er galt, men kan det kun være fjernsynet det er galt med eller er der andre muligheder

Kommentar
Fra : Falcham

Dato : 27-12-14 16:35

Hejsa

Jeg ved ikke om du har Yousee, men det er egentlig ligemeget.

Prøv at se dette link, der er måske lidt hjælp at hente:

http://yousee.dk/hjaelp_og_support/tv-pakker/godt_signal.aspx

Falcham

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 27-12-14 16:41

Citat
Mit fjernsyn hakket i det, når det bliver tændt. Det står på ca 10 minutter og så falder det til ro igen.

Hvis det du mener med hakker er små firkanter på skærmen er det fordi at antennesignalet er for svagt på disse kanaler. Hvis du en antenneforstærker monteret som først får strøm når TV tændes og lige skal have den rette temp.mm. for at virke optimal, kan det være årsagen til hakkeriet på nogle TV kanaler. Det kan også være TV der lige skal varmes op før antennetuner virker optimal på alle kanaler.
Hakker / små firkanter på skærmen kan opstår af og til hvis Antennesignal er for svagt, det kan som regel løses med en bedre antenne og gode metal-stik og kabel med lav dæmpning.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 27-12-14 19:24

For svagt signal. Antennen, kablet eller skrueforbindelser for dårlige.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 27-12-14 20:14

Her i ejendommen har man været konsekvent og skiftet alle vægkabler og stikdåser til de nye dobbeltskærmede.

Det tog den sidste rest af pixelering som jeg havde selv efter skift af antennekabel.

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 300 point
Dato : 27-12-14 21:31

Det behøver slet ikke være dig eller forbindelsen den er galt med, hos mig er det sende masten der laver brok, især når der er dårligt vejr, = og det er kun enkelte kanaler - DR er altid god, der imod kan DR3/ Kanal5 drille næsten dagligt.

Godkendelse af svar
Fra : trimare46

Dato : 27-12-14 21:59

Tak for svaret mig-selv.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 27-12-14 22:20

Kan lige nævne, at når mit tv får ´nøkker´ er selve signalet altid 100% - men stadig elendigt billede.