/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
download af DR lydbøger?
Fra : ingelein
Vist : 250 gange
50 point
Dato : 26-12-14 20:16

Hej
Jeg har hidtil kunnet downloade lydbøger fra DR ved at downloade i pakker med mp3 filer til afspilning på min mp3 Go Gear Ariaz afspiller.
Det kender jeg også fra download af netlydbøger. Nu skal man imidlertid fra DR downloade til Itunes.
Jeg har Itunes installeret, har dog ikke downloadet den seneste opdatering, fordi det kræver en ny indstilling, hvis man vil beholde bøgerne.
Men hvordan er fremgangsmåden? Jeg kan ikke blive klog på DR's anvisning. Jeg vil ikke streame, men downloade.
Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 26-12-14 20:22

Hej
Nu har jeg læst mig frem til at jeg vist har downloadet bogen korrekt fra DR's side, men at DR ikke længere pakker filerne i pakker, men lægger dem ud til download i max. 20 filer. (Åndssvagt system efter min mening).
Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 26-12-14 20:23

glemte linket til hvor jeg læste om denne ændring:
http://www.dr.dk/nyheder/kultur/kulturklubber/saadan-henter-du-en-lydbogs-mp3-filer
Ingelein

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 26-12-14 21:14

Har ikke prøvet det, men kan du ikke hente det som ´podcast´ med programmet JDownloader eller MiPony, du skal bare lægge URL over i programmerne - hvis de ikke selv finder linket = men ellers står der max 20 og det må man så lære at leve med = det er trods alt gratis.
Ellers kan de sikkert lånes på Biblioteket - eller her / begrænset antal pr/md:
https://netlydbog.dk/

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 26-12-14 21:24

Hej mig-selv
Jeg har downloadet de første 16 filer af lydbogen og har også synkroniseret dem til min mp3 afspiller. Men jeg kan ikke downloade de sidste 4 filer af Bent Fabricius lydbogen. Jeg har prøvet flere gange - men er også kommet i tanker om at DR havde problemer med lydbøgerne. Læst for et par dage siden. Måske er serveren bare overbelastet p.t.
Det viser sig, at man skal downloade filerne enkeltvis, hvor de før var pakkede som zip filer. Det kan de åbenbart ikke gøre mere.
Ja, det er gratis og hurra for det. Jeg hører til dem der ikke gider læse en bog to gange. Så skal den i hvert tilfælde være mega god - og det er som regel en af de gode gamle klassikere. Jeg kan sagtens lytte til 3-4 lydbøger om ugen. Desværre er jeg ikke så meget for krimier. I dag skrives der så mange krimier at det er til at brække sig over. Måske skulle jeg selv skrive een
Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 26-12-14 22:01

Det var serveren, som ikke kunne følge med - jeg annullerer spørgsmålet
Ingelein

Annuller spørgsmålet
Fra : ingelein

Dato : 26-12-14 22:02

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål
DR's server kunne ikke klare de sikkert mange downloads, derfor fejl - som DR også tidligere har gjort opmærksom på.