/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Ændre microsoft konto på Nokia Lumia 620
Fra : Boxerpige101
Vist : 1072 gange
200 point
Dato : 23-12-14 17:18

Jeg har ovenstående mobil der kører Windows 8,1 Phone. Den kører på en microsoft konto. Min PC der kører Windows 8.1 men på en anden microsoft konto. Kan det lade sig gøre at ændre Microsoft kontoen på mobilen til den samme som på PC'en uden at måtte slette mobilen helt? og hvordan gør jeg?

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 23-12-14 17:38

Du annullerer bare spørgsmålet som du plejer, så løser det sig nok...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-12-14 19:26

Jeg mener bestemt at du kan ændre "kontoen" som du har sat til installationen.

Eks. bruger jeg min google mail til såkaldte microsoft konti.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-12-14 21:52

Log ud af din konto på telefonen og log ind igen med den Windows Live ID (Outlook Mail adresse og kodeord) du ønsker at bruge, det er smart at bruge samme Live ID på både telefon og computer.
Billeder og andet du har gemt er også på OneDrive som du har i begge dine Live ID og den OneDrive du har på telefonen kan du dele med den Live ID du vil bruge for fremtiden, du kan så kopiere indholdet fra telefon OneDrive til den OneDrive du vil bruge og ikke risikere at miste indholdet hvis kontoen bliver nedlagt fordi du ikke bruger den.
Bare for en sikkerheds skyld så tag lige en backup af gemte filer før du skifter Live ID

Kommentar
Fra : Boxerpige101

Dato : 28-12-14 15:11

Kan man kun bruge e-mail adresser der ligger på webmail, ikke en adresse som følgende xxx@ringxxxx.dk, den bliver brugt til min til min microsoft konto, men jeg kan ikke få den sat på telefonen.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-12-14 19:58

Alle adresser ligger i princippet på "web mail"
eks. abc @ mail dk som er en tdc mail, ligger på domænet mail.dk men som kan håndteres fra et mailprogram eks. outlook ekspress / thunderbird / andet
Er det en TDC mail skal der ikke stå smtp.xxxxx men asmtp.xxxxx når du skriver din mail ind på "kontoen"

Så det kommer an på hvilken mail type det er.

Du skal ikke skrive din mail-adresse her, men hvis ikke det er dit eget domæne kan du fortælle hvad der står EFTER @
eks. xxxx@mail.dk eller xxxx@privat.dk som begger er TDC mail efternavne.

Kommentar
Fra : Boxerpige101

Dato : 28-12-14 22:22

Det er mit eget domæne. efter @ står der ringesoe.dk

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-12-14 22:37

Jeg har også eget domæne, men jeg bruger google mail til at koble til windows konti.
(min egen mail sendes videre til google mail fordi den ikke har så meget plads på serveren)
Så jeg har ikke prøvet at bruge den til en windows konto.
Hvis du opretter en google konto og lader den videresende til din egen mail kan du måske klare det på den måde.
Men jeg tror du bare kan bruge din egen mail med tilhørende adgangskode og så aktivere windows kontoen via din egen mail - eller som jeg husker det via sms ?????.

Kommentar
Fra : Boxerpige101

Dato : 29-12-14 12:42

Jeg har prøvet at sætte min egen mail ind, den kan lægges ind, så jeg kan modtage mail's fra den på telefonen, men hvordan får jeg den op så den ligger som microsoftkonto, som den også er?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-12-14 12:48

Citat
Kan det lade sig gøre at ændre Microsoft kontoen på mobilen til den samme som på PC'en uden at måtte slette mobilen helt?
spørgsmålet er kørt over i et helt andet spor end det du oprindelig spurgte om, dit eget domæne har intet at gøre med en Microsoft konto, log på med den Microsoft Live konto du har og sæt din mail op inde på telefonen i en eller anden mail app. der findes flere af dem og måske du allerede har noget brugbart på telefonen.
Hvis du vil hente nye app's til din telefon så skal du være logget ind med en Microsoft konto
Hvorfor i alverden opfordre til at oprette en Google konto til en Windows telefon?
Brug Google så lidt som muligt

Kommentar
Fra : Boxerpige101

Dato : 29-12-14 20:05

Det er ikke kørt helt af sporet, det er netop en Microsoftkonto der ikke er tilknyttet en live konto jeg gerne vil bruge på telefonen, sådan en bruger jeg nemlig som login på min PC der kører Windows 8.1.

Så Eyvind er inde på noget af det rigtige.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-12-14 22:31

Citat
en Microsoftkonto der ikke er tilknyttet en live konto
det bliver du nødt til forklare hvad er jeg tror du har misforstået et eller andet om Microsoft konto
http://www.microsoft.com/da-dk/account/default.aspx
en anbefaling af en Google konto kan aldrig nogensinde betegnes som værende "noget af det rigtige"

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-12-14 23:27

OVN....................................du skal ikke bestemme hvad der er rigtigt.

Kommentar
Fra : Boxerpige101

Dato : 30-12-14 12:45

Jeg har aldrig talt om en Googlekonto, sådan en har jeg også. Jeg taler om en Microsoftkonto, den jeg bruger for i det hele taget at logge mig på anlægget. Googlekonto har intet med mit problem at gøre. Jeg bruger 2 forskellige Microsoftkonti, en til at logge mig på telefonen, og en anden til at logge mig på mine PC'er, det er de 2 jeg gerne vil have samlet til en.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-12-14 13:34

Win 8.1
Hjælp og support
skriv brugerkonto
klik på standardbrugerkonto
Men jeg er ikke sikker på om du kan ændre din konto der, så du har samme konto på begge maskiner.

Kig også på kontrolpanel > brugerkonto

Hvor jeg læser det som om du kan ændre din konto ved først at oprette en anden konto med admin rettighed.

Kommentar
Fra : Boxerpige101

Dato : 30-12-14 15:45

Jeg kan ikke ændre adressen hverken på telefonen eller på PC. Vil jeg bruge kontonavnet på en eksisterende konto siger den at dette kontonavn bliver brugt i et andet område.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-12-14 15:58

Kan du ikke logge ud af kontoen du benytter nu og logge ind på en anden Microsoft Live konto?
Det burde kunne lade sig gøre, jeg bruger den samme Microsoft e-mail (det som tidligere hed Hotmail) til at logge ind på 3 forskellige enheder samtidig, jeg har kun den samme mail adresse hos Microsoft, jeg kan logge ind på min administratorkonto på computeren og skifte tilbage til bruger kontoen (som er Microsoft kontoen) uden problemer og har aldrig haft problemer med kontonavnet bliver brugt andre steder, er der ikke noget du kan klikke OK på og komme videre?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-12-14 21:21

Prøv at kikke lidt her som ganske vist er på engelsk.
http://www.eightforums.com/tutorials/9200-microsoft-account-change-email-address-windows-8-a.html

Jeg går ud fra at det er den mail som står på din login forside du vil ændre. Er det det???

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-12-14 22:20

Måske har jeg fundet det du skal bruge.

Kontrolpanel > brugerkonti > administrer dine legitimations oplysninger >
vælg windows legitimations oplysninger > fold "microsoft accauntuser" ud (pil ned)

Du kan redigere eller fjerne kontoen...........................jeg har ikke prøvet, men der skal nok rettes i både mail og adgangskode.

Kommentar
Fra : Boxerpige101

Dato : 30-12-14 22:33

Holdt stop nu går det galt, lad mig lige prøve at forklare det en gang til

1. På telefonen er microsoft kontoen xxx@live.dk
2. På PC'erne (der er 2) er microsoft kontoen xxx@ringesoe.dk

Nu vil jeg gerne have telefonen til at køre på xxx@ringeose.dk, det kan sagtens lade sig gør at oprette en ny bruger xxx@live.dk på PCen, men jeg får jo stadig ikke alt over der ligger på PCerne, det er ting jeg skal bruge nogle af dem på telefonen.

Hvordan får jeg telefonen til at bruge xxx@ringesoe.dk uden at slette den helt?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-12-14 02:22

xxx@ringesoe.dk er IKKE en Microsoft Live konto uanset hvad du påstår, det er en lokal konto på din computer, ligesom jeg har en lokal konto oprettet med min TDC mail men uden forbindelse til nogen Microsoft tjenester.
Det bedste du kan gøre er at benytte xxx@live.dk på computeren også, opret en ny bruger med xxx@live.dk og tilhørende kodeord og benyt den på både telefon og computer, du sletter ikke noget på computeren ved at oprette en ny konto og bruge den i stedet for den konto du bruger nu, billeder og andre filer kan flyttes over til din Live konto og eventuel lægges i OneDrive mappen på computeren så de deles med telefonen og telefonens billeder deles med computeren

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 200 point
Dato : 31-12-14 09:17
Godkendelse af svar
Fra : Boxerpige101

Dato : 31-12-14 12:47

Tak for svaret Eyvind.

Kommentar
Fra : Boxerpige101

Dato : 31-12-14 12:48

Det vil sige at det ikke kan lade sig gøre uden enten at alette telefon eller PC'er. Så må det køre som nu

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 31-12-14 13:38

På android tablets kan flere mailkonti køre sammen. Jeg ved ikke om det kan gøres i windows telefoner.
I Android under konti kan der tilføjes mail adresser som ses samtidig

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-12-14 15:01

Citat
Det vil sige at det ikke kan lade sig gøre uden enten at alette telefon eller PC'er
du har ikke forstået hvad der blev skrevet: Opret en ny bruger - det sletter intet