/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Den bedste gaskomfur?
Fra : creamcheese
Vist : 388 gange
100 point
Dato : 17-12-14 16:51

Jeg vil købe et nyt gaskomfur med el ovn. Brugt er også OK, men jeg ved fra erfaring at det er tit, at de el ovne tager meget lang tid - alt for lang - at varme op. Er der en "ekspert" derude som kan råde mig til den bedste mærke inden for gaskomfur med el ovn?

Kommentar
Fra : creamcheese

Dato : 17-12-14 16:55

Forresten, det skal være til flaskegas.

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 17-12-14 20:01

Hvis du vil have det bedste?
ER separate enheder at foretrække!
Jeg (personligt) foretrækker de emalierede ovne - og de tre/fire separate gasplus!
Jeg har en "lille" + en noget " større" flaske gasovn og disse er fra nedrivninger af ejendomme i KBH - hvor du kan købe disse er jeg i skrivende stund ikke klar over!
De er ikke helt billige!
MV2

Kommentar
Fra : transor

Dato : 17-12-14 20:39

Du skal se på elovnens effekt. Bedst er en til 380 V med effekt over 3kW. . Udvalget af den slags er ikke så stort. Jeg tror ikke de findes ingbygget under et gaskomfur.
Hvis du har plads er en ovn placeret i bekvem højde , mindst 1 mover gulv bedst.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 17-12-14 21:10

Er der en special grund til at du vil have Gas?

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 18-12-14 00:18

Til rotw

Citat (Er der en special grund til at du vil have Gas?) Citat slut.

Da det er det bedste der findes, helt 100 %

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 18-12-14 10:47
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 18-12-14 10:51

NB mener at der er forskel på brænderne når der er tale om ´bygas´ og flaske gas.
Bare så du ikke står med et eksploderet køkken..

Kommentar
Fra : creamcheese

Dato : 18-12-14 13:13

Det skal være gaskomfur fordi jeg synes- ligesom "svarn" - at det er absolut det bedst, men el ovn er nødvendigt. De gamle modeller tager 100 år for el ovnen til at varme op. Det skal også være til flaskegas fordi herude på landet har vi ikke bygas. Den jeg kigger efter nu er til min lille leje-lejlighed, hvor jeg vil forbedre forholderne til min madglad lejer. Lige nu, bruger hun en bord model af en lille el ovn, men der er ikke plads i den til en ordentlig steg. Der er ikke plads til en ordentlig ovn ved siden af som "modersvilje" forslår, og ikke muligt med indbygget gasbluser. Jeg vil sådan set bare vide hvilke mærke er bedst....Gram, Voss, Gorenje....eller? Tak for jeres kommentarer. Jeg kiggede på dit link "mig-selv" og der var kun ét gaskomfur. Jeg ved ikke om de sender.....her hvor jeg bor er der ikke meget at vælge i mellem i den én forretning som handler med sådan noget.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 18-12-14 20:53

Citat
Jeg ved ikke om de sender

Ved ikke ´lige´ hvad du har set, men en fragtmand kan vel klare det for max 3-400.- og hvis det er firma du handler med, kan de sikkert også afklare den med fragtmand.
Eller betale en bekendt for at køre.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 18-12-14 21:14

Nej det hedder induktion idag og så er meget nemmere at gøre rent og sviner ikke

En god induktions kogeplade har samme super stege/koge muligheder