/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Auto opladning af I-fone mA.
Fra : EiHaBr
Vist : 243 gange
300 point
Dato : 05-12-14 20:51

Jeg har en auto oplader til cigarstik den lader med 5volt og 1000mA - og en til stikkontakt der giver 5,1volt og 2,1Ah er de begge to gode til både Apples I-pad og I-phone.

Er der nogen telefon og strøm folk der ved noget om det, jeg vil jo nødig ødelægge noget.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 05-12-14 21:14

5 volt 1 Ah (5W) er fin til at lade telefonen men den er for lille til ipad.
Apples anbefaling er at du altid lader ipad med 12W (5 V 2,1 Ah) og der er masser af steder du kan købe cigarladere der kan levere varen.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 05-12-14 21:17

Nu vågnede jeg lige op og ser at der da er et eller andet galt i apples oplysninger

12W (5 V 2,1 Ah) passer da ingen steder
Gad vide om der er nogle specielle æble watt de regner med, ser lige om jeg kan finde lidt mere info

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 05-12-14 21:30

Specs på deres 12 Watt lader er 5,2V 2,4Ah, hvor de har fået det andet fra ved jeg ikke, måske en hjemmesidesnedker der har haft lidt travlt

De har også en 10W lader, den har specs: 5,1V 2,1,Ah og det må jo så være sådan en du har.
Den er til iPad (3. generation) og ældre og alle ipad mini

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 05-12-14 21:32

Ja der står 10 W på den orginale lader.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 05-12-14 21:38

Glemte lige at du spøger til ladning af iphone også, den kan lades med begge dine ladere

Du skal læse det med Watt som et minimum for hvor hvor kraftig laderen skal være, det du tilslutter trækker xx Watt og det må jo ikke overstige ladrens kapacitet.

Så det går fint at trække 5 Watt fra en 12 Watt lader men det går ikke at trække 12 Watt fra en 5 Watt lader.

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 06-12-14 14:21

Jeg troede det var omvendt, så man ikke måtte sætte en lader på, der kan levere for meget, så troede jeg, at man brænder telefonen af hvis den få for meget strøm.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 07-12-14 20:26

Sammenlign det med den lampe du har i loftet, den sider garanteret på en 10A sikring, men jeg tvivler på at du har en 2300W pære i (230V x 10A)
Sætter du en 60W pære i springer den jo heller ikke.

Omvendt, Hvis du prøver at tilslutte en 5kW varmeblæser til din 230V 10A stikkontakt, så går sikringen.

Det er på samme måde med din telefon, den trækker det strøm den har brug for og ikke det laderen kan levere.

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 07-12-14 21:02

Tak for det Exterminator, så forstår jeg det, brugeren trækker det den har brug for, når bare det er korrekt volt.