/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Ophæng til Rio radiator
Fra : bjoern1
Vist : 271 gange
100 point
Dato : 03-12-14 16:22

Har købt en Rio radiator hvor der medfølger 3 ophæng som giver en afstand til væg på 40 mm.
Er der nogen der ved om der findes tilsvarende ophæng som giver en større afstand, gerne ca. 70 mm, og hvor sådanne - i givet fald - kan købes !

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-12-14 20:09

Jo længere ude beslaget skal bære, jo stærkere skal det være og fastgørelsen skal også være stærkere.

Forslag:
Langt høvlet brædt på ca: 100 mm X 30 - 40 mm til selve ophænget
Et magen til længere nede til støttebeslaget

Husk at lakere / male brædtet.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 03-12-14 21:07

At du flytter radiatoren ud fra væggen, gør den ikke nødvendigvis mere effektiv. de 40 mm kan sagtens være afstemt, så konvektionen, "skorsteneffekten" bag radiatoren bliver bedre.
vh
pbp

Kommentar
Fra : bjoern1

Dato : 04-12-14 11:46

Af flere årsager (bl.a. skal radiatoren afløse en gammel bredere radiator som sidder under en bred vinduesbundstykke) søger jeg (som nævnt) oplysning om der findes et ophæng som giver en større afstand til væg !

Kommentar
Fra : Eyvind