/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Rullemus til fornuftige penge?
Fra : Morgensutter
Vist : 483 gange
57 point
Dato : 01-12-14 20:44

Min kæreste har fået problemer med musearm på arbejdet.
Men en rullemus koster jo fra 2600 og opefter.
Det er lige over budgettet til at starte med. Det må blive senere.
(Arbejdet betaler ikke).

Nogen der kender til nogle til en mere overkommelig pris? Måske 1000 kr.

Og hedder det en rullemus?

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 67 point
Dato : 01-12-14 21:11

Det hedder også ergomus
http://www.officeplatform.com/produkter/mus/rollermouse/rollermouse-free2-black-rm-free2-blk.html

Jeg har set sådan en i brug og den virkede som en rulle på en stang.
Rulle = op og ned på skærmen
Skyde rullen til side = til side på skærmen
Og så to taster der virker som på en mus.

Hvis der er plads så prøv at have musen mellem dig og tastaturet.

Ledningsmus er noget af det værste der findes...................god trådløs er bedre.

Justering af musens acceleration kan til tider også hjælpe.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 02-12-14 00:43
Kommentar
Fra : fun2

Dato : 02-12-14 13:33

Hvis det er til arbejdsbrug, og din kæreste har problemer med musen, så SKAL arbejdsgiveren betale. Hvis de ikke vil, så ring til fagforeningen og/eller tal med sikkerhedsrepræsentanten.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 03-12-14 07:14

En tegneplade fungerer også fint som mus, og der er jo en højreklikstast på ethvert tastatur samt rige muligeheder for genvejstaster.

Til en ramt kontordame på mit job blev der indkøbt et armstativ.

Hæve-sænkebord har også betydning, blot 5 cm op eller ned giver en anderledes belastning på over-og underamsmuskler, så kan man blot trykke på en knap på bordet i stedet for at fumle med højden på kontorstolen.

Godkendelse af svar
Fra : Morgensutter

Dato : 04-12-14 11:26

Tak for svaret Eyvind.