/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Indbyg.cisterne - svømmerens "hvisler"
Fra : Luna100
Vist : 382 gange
20 point
Dato : 01-12-14 13:49

Jeg har en 10 år gammel Geberit indbygningscisterne. Svømmeren har ikke rigtigt på plads og den står og "hvisler" til den får et lille skub med skruetrækker. Der er meget kalk i vandet, hvor jeg bor. Er det en pakning, den er gal med ? - og kan man man evt. selv skifte sådan en? Jeg ved, at man kan skifte hele svømmerdelen, men er det noget man kan gøre som lægmand?

Med venlig hilsen
Luna100

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 01-12-14 14:05

Her er det forklaret og vist, så ingen undskyldning for ikke at gå i gang selv
http://www.lavpristv.dk/video/udskift-pakning-i-geberit-indbygningscisterne.aspx

Kommentar
Fra : Luna100

Dato : 01-12-14 14:47

Hej Hejdu58

Mange tak for hurtigt svar. Jeg havde set videoen allerede; min cisterne er dog frontbetjent, så der er mindre plads at gøre godt med. Jeg har set en video, hvor man viste hvorledes hele indmaden i cisternen udskiftes igennem inspektionslemmen, men tænker det nok ikke er noget man selv skal binde an med.... man kan jo ikke se, hvor eller præcis hvordan genstandene skal aftages eller fastgøres. Men ud fra min beskrivelse med den hvislenede lyde og det, at svømmeren "arm" skal have lille skub for at falde på plads - passer det med, at det blot er udskiftning pakningerne?

Hilsen
Luna100

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 01-12-14 20:19

Hvis du ikke tør pille, og er bekymret for at ødelægge noget, kan du til en start prøve at hælde en kop afkalker oven i den normalt fyldte cisterne...måske det virker?

Ellers er det ikke så svært at skille mekanikken ad forsigtigt.