/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
flytte boligkvm.
Fra : kimstorm
Vist : 321 gange
200 point
Dato : 01-12-14 07:00

halløj
Har et hus med et boligareal på 137 kvm.
Dertil har jeg et Værksted på 180 kvm. der hører til boligen.
Mit problem er at kreditforeningerne ikke rigtig vil belåne min ejendom, hvad
enten det bliver betragtet som en erhvervs ejendom eller privat, Den står i
øjeblikket ikke oplyst som en erhvervs ejendom, men tænker om jeg måske skulle prøve
at få den registreret som det, men ved ikke om det er en besværlig proces??og om det har nogen
negativ effekt i forhold til beskatning eller hvad ved jeg:)
(har selv en mindre virksomhed.) Tænkte også om det måske var muligt og ligge noget af garage kvm. til hus kvm. men ved sku ikke lige hvor man skal henvende sig med sådanne ting.?
Måske nogle har prøvet noget lign. eller bare ved noget om sådanne problemstillinger?
vh kim

Kommentar
Fra : Avant85

Dato : 01-12-14 09:38

Teknisk Forvaltning

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 01-12-14 10:53

Et godt råd fra en som har en blandet ejendom, - som det kaldes.
Hvis det hele står som bolig nu, - så lad det endelig stå, - da det giver noget værre rod, hvis det en dag skal sælges.
Det er meget bedre at sælge en boligejendom, - i stedet for en blandet ejendom.
Prøv om DLR vil finansiere det. (Dansk Landbrugs Realkreditforening).
Ammitz

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 01-12-14 10:58

Citat
Mit problem er at kreditforeningerne ikke rigtig vil belåne min ejendom

Det kan der være mange grunde til.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 01-12-14 12:49

Kreditforeningen er noget nær græsk katolsk med hvad der står i din BBR meddelelse, så hvis ikke de vil låne dig penge nu, vil de heller ikke låne dig selvom du ændrer i din BBR meddelelse. Umiddelbart har jeg svært ved at se det charmerende i at øge boligarealet, hvis det ikke er regulært boligareal. Det kommer til at koste på ejendomsskatten. Er det modsatte tilfældet - altså noget er registreret som andet, men faktuelt er boligareal, anser kommunen dette for afgivelse af urigtige oplysninger og så kan de finde på at komme efter dig.