/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Intern fejl - Billedfiler forsvundet
Fra : ingelein
Vist : 370 gange
100 point
Dato : 27-11-14 19:43

Hej - Jeg har trukket nogle mapper med ret mange billedfiler til en anden placering. Det gik fint med Billeder for 2012 og 2013, som kom i hver sin overordnede mappe, med undermapper. Men alle mine 2014 billeder (ca. 3.000 stk) er pist væk. Jeg kan finde dem via programmet "Ultra search", men på proceslinjen vises "intern fejl" og billederne kan ikke låses op.
I mit billedredigeringsprogram kan jeg se miniaturerne, dato for optagelse osv, men selve JPG billedets ikon kan jeg ikke lukke op.
Papirkurven har jeg tømt, så der er ikke noget at hente, men der har jeg heller ikke flyttet dem hen, men under c:/Dokumenter. Der ligger de andre filer.
Jeg ville gerne finde dem igen - i stedet for at downloade dem fra mit kamera igen. Heldigvis har jeg ikke slettet billederne fra kortene.
(Vigtige billeder fra sønnens sølvbryllup og en Island/Færøer rejse).
Er der nogen, som har set mine billeder? - Spøg tilside, hvor kan de støves op, hvis ikke de er gået i Nirvana?
Ingelein

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 27-11-14 23:06

Du kunne jo prøve med et af de andre filsøgnings programmer som f.eks.

http://www.freewaregenius.com/the-best-free-data-recovery-tool-13-undelete-tools-compared/

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-11-14 08:23

Tjek og de evt. skulle være endt i en 'skjult' mappe som skjulte filer ved i stifinder under menuen; Funktioner -> Mappeindstillinger -> fanen; Vis -> sæt prik ved; Vis skjulte filer og mapper -> klik; [Ok]

/MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 28-11-14 15:23

Prøv om du kan hente dem tilbage med dette:
http://www.magicuneraser.com/partition_recovery/

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 29-11-14 20:18

HUSK AT ´LOGGE´ IND - så får du flere ´points´, men kan godt forstå at du har travlt...

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 30-11-14 11:59

Citat
Jeg kan finde dem via programmet "Ultra search", men på proceslinjen vises "intern fejl" og billederne kan ikke låses op.

Prøv at aflæse stien til det manglende billede i Ultra Search og gå i stifinder og naviger hen til den sti Ultra Search påstår billedet findes på.
Mit gæt er at stien ikke findes eller alternativt at stien er tom.

Hvis det er rigtigt så skal du køre en checkdisk: http://windows.microsoft.com/da-dk/windows-vista/check-your-hard-disk-for-errors

Annuller spørgsmålet
Fra : ingelein

Dato : 26-12-14 19:58

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål
Desværre er mit problem ikke blevet løst. Jeg har måttet overføre de manglende billeder fra mine fotokort.

Ingelein