/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MacOS / Spørgsmål
10  hawaii7 570
2 styresystemer på min MAC
Fra : Sandvad261
Vist : 439 gange
100 point
Dato : 27-11-14 09:21

Jeg har igennem et godt stykke tid uden problemer kørt med 2 styresystemer, men nu har jeg åbenbart fået lavet ged i det, for nu kan jeg ikke skifte imellem disse 2 systemer, så nu er gode råd dyre.

Hej

Accepteret svar
Fra : johnsvensson51

Modtaget 60 point
Dato : 27-11-14 09:55

Hvad er det for 2 styresystemer du har kørt med, og har du brugt Time machine, så du evt. kan gå tilbage til et tidligere tidspunkt.
Har du installeret nye programmer, der kan gøre at det ikke virker mere?
Mvh
John Svensson

Kommentar
Fra : Sandvad261

Dato : 27-11-14 14:34

Hej johnsvenson51
Jeg har min HD delt op i 2 partioner.
På den ene har jeg Snow leopard, og på den anden var der Maverick, hvor jeg så har indstaleret den sidste nye oven i.
Jeg har på intet tidspunkt brugt time machine for det kan jeg ikke finde ud af.
I begyndelsen når jeg tændte for min MAC trykkede jeg på " ALT " knappen, og fik dermed så mulighed for at vælge styresystem, men det ophørte, så kunne jeg gå ind under indstillinger, og så der vælge fra hvilken HD der nu skulle genstartes fra, men nu er jeg havnet i snow leopard siden og i indstillingerne under system ligger der ikke den HD1 som jeg skal bruge der ligger kun HD.

Så jeg er lidt på den

Hej

Kommentar
Fra : Sandvad261

Dato : 07-12-14 11:41

Det er da lige godt fantastisk at der ikke er nogen her der kan løse denne gåde, eller forklarer jeg det bare dumt hvad mit problem er, så nu vil jeg prøve på en anden måde.

Min Harddisk er delt op i 2 partioner, jeg kan ikke huske nu hvilken tast der skal holdes nede for at vælge hvilket styresystem man nu vil køre, for på den ene HD som jeg bare kalder HD, her har jeg snow leoparden kørende, og på den anden som jeg kalder HD1 der ligger nu MACs sidste nye system, det har før været sådan at jeg i " Systemindstillinger " og under HD lå der så mine to muligheder " HD og HD1 " men nu igen er den ene alså HD1 væk, og dermed kan jeg ikke komme til at køre fra HD1 med det nye system på, hvad er der galt og hvorfor???

Hej

Kommentar
Fra : Sandvad261

Dato : 07-12-14 11:50

Hej igen
Jeg faldt lige over det her.
Det jeg mangler er så bare valgmuligheden, for jeg har ingen da der ikke er mine to hardiske men kun den ene..

To use Startup Disk preferences in Mac OS X:

1. In Mac OS X, choose Apple () > System Preferences. 2. Click Startup Disk. 3. Select the startup disk with the operating system you want to use by default. 4. If you want to start up that operating system now, click Restart

Godkendelse af svar
Fra : Sandvad261

Dato : 15-12-14 16:19

Tak for svaret johnsvensson51.
Pigen skal jo have et navn, men vi kan jo sige som så, at du gav mig jo egentlig blod på tanden ved dine spørgsmål.
Men nej du der var kun den hårde måde, og det var at formatere min HD1 og så lægge det hele ind igen, det måtte jeg gøre flere gange alså formatere og lægge hele møllen ind igen inden jeg fandt ud af, at når jeg lagde det sidste nye styresystem ind, så fik jeg ikke den valgmulighed, så jeg kører nu " snow leopard " på begge mine partioner, for jeg kan ikke finde et sted hvor jeg kan få fingre i " Maverick ".

Hej

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 06-01-15 10:11

Hej Sandvad261
Hvad er formålet med med at have 2 styresystemer, hvoraf det ene Maverick bare er en nyere version af Snow Leopard. Hvorfor kører du ikke med Maverick på begge styresystemer. Det ændrer jo ikke noget ved drevets indhold.
Ingelein - som har problemer med at opgradere Mac/Bootcamp til Windows 7