/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
iPhone stjålet af klassekammerat
Fra : Morgensutter
Vist : 742 gange
32 point
Dato : 23-11-14 16:33

Min lillesøster har fået stjålet sin telefon i skolen af en anden pige fra klassen. Pigen går rundt med den hver dag og den har samme ridse og farve og det hele. Pigen har stjålet ting før fra klassen og alle ved det er hende. Men når man ikke kan bevise det så er der jo ikke noget at gøre.

Mit spørgsmål er om der på en iPhone er et eller andet unikt nummer af en slags? Det ville jo afgøre sagen.

Kommentar
Fra : poten

Dato : 23-11-14 16:43

Det er der da klart nok - det står inde inder batteriet...

Kommentar
Fra : Morgensutter

Dato : 23-11-14 16:47

Nej det er ikke korrekt. Ikke på en iPhone

Kommentar
Fra : poten

Dato : 23-11-14 16:50

Nå men så et andet sted da...

Accepteret svar
Fra : poten

Modtaget 42 point
Dato : 23-11-14 16:52
Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 23-11-14 16:53

Her kan du læse, hvor serienummeret er

http://support.apple.com/da-dk/HT4061

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 23-11-14 16:58
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-11-14 19:22

Så vidt jeg ved så kan politiet blokkere en telefon, eller sørge for det.
Men eller kan den vel lige åbnes og kigge efter telefonens egen "nummerplade"
Det kræver så at i har gemt det nummer og en kvittering på telefonen.
Skoleinspektøren må da også kunne komme ind over.........ved forældre henvendelse.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 24-11-14 01:11

Det er vigtigt, at du før din mobil er stjålet har skrevet IMEI-nummeret ned. Det står på købsfakturaen og fremgår desuden af salgsæsken. Men det kan også udlæses af telefonen, hvis man har den i hånden.

http://meremobil.dk/2014/08/tyveri-mobil-er-stjaalet-4-tips/

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 24-11-14 09:49

Jeg er jo ikke aple fan. Men kan man ikke undersøge noget med den aple konto den har. Ellers kan den jo ikkehente apps. hilsen Steen

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 24-11-14 10:08

Med Find min iPhone kan du slette alt indhold på den og samtidigt blokere brugen af den.

Kommentar
Fra : a_h

Dato : 24-11-14 11:51

Hej tast *#06# IMEI-nummeret

Mvh
a_h

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 24-11-14 13:54

Når alle ved det hvorfor så ikke konfrontere hende, meld det til hendes forældre eller andet.

Eller er hun dækket ind af en pigebande som flår håret af andre ?

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 24-11-14 14:24

Måske er morgensutter ikke stået op endnu, - og ser først dette når hun/han vågner.
Har I prøvet at ringe hende op på telefonens nummer?
for så har I hende jo i saksen, - hvis dette lykkes.
Eller har hun sat et andet kort i telefonen?
Ammitz

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 24-11-14 15:48

Stjæl den tilbage, så er det hendes problem at bevise at det er hendes

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 24-11-14 15:52

Det hedder selvtægt, og er ulovligt

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 24-11-14 16:44

Citat
Det hedder selvtægt, og er ulovligt

Muligt, men vil hun melde det ???

Kommentar
Fra : Morgensutter

Dato : 24-11-14 17:59

Ja hun går rundt med en indvandrergruppe i frikvarterne, som ikke engang går på skolen, så vi holder os til den rigtige side af loven. Vi skal ikke risikere vores liv for en telefon, selvom det er fristende at stjæle den tilbage.
Vi har konfronteret hendes mor og skoleinspektøren og læreren og vi har været hos politiet. Skoleinspektøren skrev bare nogle noter og vi har intet hørt. Læreren har spurgt hende om det var hende, men svaret var jo selvfølgelig nej.
Politiet sagde barer at vi skulle gå til forsikringsselskabet, men forsikringsselskabet sagde at de ikke dækker når telefonen ikke var låst inde i et skab.

Hun har fjernet simkortet, vi har prøvet at ringe til nummeret og vi har prøvet "Find min tlf" uden held.
Så den eneste løsning jeg ser at konfrontere hende med en lære og tjekke et fysisk nummer på telefonen, med mindre hun har slebet det væk.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 24-11-14 23:28

Ville SSP mon være en mulighed? Det lyder uhyggeligt, at en som er påbegyndt en kriminel løbebane ikke stoppes.

Jeg ved godt at mobiler er på eget ansvar, men lærerne bør ikke bare ignorere. Hvad laver en indvandrergruppe på skolen, hvis de ikke er elever
Det er synd for alle parter, og kræver løsning.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 24-11-14 23:31

Hvordan blev den stjålet fra hende?

Kommentar
Fra : Morgensutter

Dato : 24-11-14 23:31

Det værste er at hendes mor reagerede underligt benægtende. Som om at hun godt ved det, men vil ikke indse det.
Tror ikke hun ved hvem hendes datter render rundt med, eller også er hun magtesløs.

Kommentar
Fra : Morgensutter

Dato : 24-11-14 23:33

Den blev stjålet inde i klasselokalet fra skoletasken

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 24-11-14 23:36

Tror du der var elever i lokalet?

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 24-11-14 23:53

Måske en lille mulighed for at forsikringen dækker, hvilket selvfølgelig ikke løser problemet med at have en mistænkt i klassen!

Hvis dit barn mister en iPad, eller anden elektronik, som følge af tyveri fra tasken, dækker forsikringen, med mindre, at tasken er efterladt uden opsyn. I så fald kan der være tale om grov uagtsomhed. I sådanne tilfælde kan dækningen nedsættes eller bortfalde helt. Dette vil være en konkret vurdering.
http://meremobil.dk/2014/08/forsikring-ipad-gar-i-stykker-pa-skolen/

Kommentar
Fra : Morgensutter

Dato : 24-11-14 23:58

Tror ikke der var andre elever i klasseværelset. Det var vel også lidt dumt at efterlade den uden opsyn, især når der tidligere er blevet stjålet noget.
Men det er mærkeligt at man stjæler fra sin egen klassekammerat synes jeg. Ja det er velbmærkeligt at stjæle fra alle, men I forstår vel hvad jeg mener.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 25-11-14 02:11

På en måde er det jo tilladt. Det har ingen konsekvens.

Skulle klassen nu i rundkreds og tale om hændelsen, ville det give mening.
Nu ved ingen hvad de skal tro og mene, og det giver da snakken i krogene og et rigtigt dårligt skolemiljø!

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 25-11-14 09:15

kan man ikke låne et ´gravør´ sæt ved forsikring/politi gratis.. men det er jo lidt for sent nu.

Godkendelse af svar
Fra : Morgensutter

Dato : 26-11-14 21:12

Tak for svaret poten.