/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Hvordan skanner jeg en app til mobilen?
Fra : steenfibiger
Vist : 590 gange
200 point
Dato : 22-11-14 12:47

Jeg har fået en android SmartPhone Doro Liberto 810, som burde være simpel at anvende. Der er tid opfordringer til at skanne en app. Men hvordan gør man det? Det er ikke forklaret nogen steder! men det er åbenbart noget alle kan, bortset fra mig!

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-11-14 12:52

Jeg har AVG på min HTC og jeg åbner Favoritter (skal først over i Favoritter) / klikker på AVG og den starter et scan

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-11-14 12:54

(skal først over i Favoritter) = tilføj til Favorit

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 22-11-14 13:00

Tak, men jeg forstår hverken AVG eller HTC, og hvordan åbner man Favoriter. Der er ikke noget der hedder Favoriter på min telefon.
Spørgsmålet er meget simpelt, hvordan får jeg en ny applikation ind på min smartphone?

Accepteret svar
Fra : JanusN

Modtaget 210 point
Dato : 22-11-14 13:22

Jeg kender ikke lige den Doro model men min erfaring med andre Doro modeller er at de kan være ekstremt bøvlede at arbejde med.
Men til dit spørgsmål.
Hvem eller hvad opfordrer dig til at skanne en app?
Hvis det er noget du læser på et stykke papir vil der typisk være en firkant med små sorte og hvide kvadrater. Dette kaldes en QR-kode og kræver en QR-kode læser er installeret på telefonen.
Hvis du ikke har en QR-kode læser indstalleret skal du hente en i Googles Play butik - se på side 19 i manualen.
Når du har installeret QR læseren drejer det sig bare om at tage et billede af QR-koden hvorefter du bliver sendt direkte til den app du bliver opfordret til at skanne.
/Janus

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-11-14 13:23

Har du google play, så går du der ind og indtaster ? AVG og henter det ned - det skal gøres på din tlf

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-11-14 13:25

Citat
Hvis det er noget du læser på et stykke papir vil der typisk være en firkant med små sorte og hvide kvadrater.

Så er det mig der har misforstået det, selv bruger jeg denne App
https://play.google.com/store/apps/details?id=la.droid.qr&hl=da

Kommentar
Fra : JanusN

Dato : 22-11-14 13:29
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-11-14 13:37

NB, den jeg bruger, skal man åbne programmet og ellers bare holde tlf over koden, så går det automatisk.

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 22-11-14 14:34

Tak for de mange forskellige orklaringer, som ikke umidelbart siger mig noget. Jeg vil blot gerne lære at scanne disse små sorte firkanter ind i min telefon.
Hvad gør jeg helt lavpraktisk?

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 22-11-14 15:18

Helt lavpraktisk forklaret!

Gå til denne adresse; https://play.google.com/store/apps/details?id=la.droid.qr&hl=da

Installer app'en på din telefon.

Åben app'en og tage et billede af din firkantede 'boks'.

Følg anvisningerne app'en giver dig.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-11-14 15:20

Citat
Hvad gør jeg helt lavpraktisk?

Hent en ´scanner´ eller den jeg henviser til/ installer den/ klik på programmets ikon / hold telefonen over ´en af de firkanter´ og du bliver viderestillet med det samme.

Kommentar
Fra : JanusN

Dato : 22-11-14 16:26

Læs mere om QR-koder og lav dine egne her:
http://www.qr-koder.dk/
/Janus

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 05-01-15 19:00

Den kom frem af sig selv i Play Butik. Pludselig var der mulighed for at installere den.

Godkendelse af svar
Fra : steenfibiger

Dato : 05-01-15 22:11

Tak for svaret JanusN. Jeg tror at du faktisk havde fået det forklaret bedst, selvom jeg først nu har fundet ud at at installere QR-læseren. Tak og godt nytår