/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
træt af katte.
Fra : kenwood
Vist : 402 gange
100 point
Dato : 17-11-14 09:39

hvordan holder man katte væk fra sine blomsterbede ?

har tænkt på en blanding med salmiak blandet med vand, det lugter fælt og må da kunne holde dem væk. nogen der har andre gode råd ?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 17-11-14 10:36
Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 17-11-14 11:34

Vi brugte hjortetaksolie. Har virket her. Men vær opmærksom på det er sort. Jeg kom til at sprøjte noget på soklen,og det virker som maling.

http://www.matas.dk/matas-hjortetakolie-100-ml

M.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 17-11-14 13:20

De katte jeg har haft på ´besøg´ er forresten hamrende lige glade med diverse lugte, jeg smidt ud til dem, de gør som de altid har gjort.
Prøv noget grus, ikke alle katte kan lide at gå på det.

Kommentar
Fra : kenwood

Dato : 17-11-14 22:07

måske rottegift var en god ide.

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 17-11-14 22:28

Nej, det syntes jeg bestemt ikke det er

Du kunne jo finde ud af hvis katte det er og bede dem om at holde dem inde på deres egen grund, syntes jeg ville være en meget bedre ide.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 17-11-14 22:51

Citat
Prøv noget grus, ikke alle katte kan lide at gå på det.

Jeg har fået opfattelse af, at katte netop godt kan lide, at forrette deres nødtørft i grus o.l.

Da jeg flyttede ind i min nuværende lejlighed, som har en lille have på størrelse med et frimærke, oplevede jeg, at en kat brugte et bestemt sted i haven som toilet, og på dette sted var jorden netop meget porøs, som om at der var blandet grus i.

Jeg læste på nettet, at katte ikke kan lide lugten af citron-timian, så jeg plantede citron-timian, uden nogen effekt.
Jeg læste også, at de ikke kan lide lugten af pebermynte, så jeg kom nogle dråber pebermynteolie på nogle maler-røre-pinde og stak dem i jorden. Uden effekt.

Min daværende hund (en schipperke: https://www.google.dk/search?q=schipperke&client=firefox-a&hs=ieq&rls=org.mozilla:da:official&channel=sb&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=q2xqVIOrLIqaygPLnYHwAQ&ved=0CCAQsAQ&biw=1280&bih=864 )
gjorde hvad han kunne for at skræmme katten væk, men så snart havedøren var lukket spankulerede katten provokerende rundt på plankeværket.

Da min schipperke døde fik jeg kort efter en dværgpinscherhvalp, og allerede den første sommer formåede hun, at få katten til, at holde sig væk.

Og jeg fatter jo ikke, at katten var mere bange for en ung dværgpinschertæve end for en arrig voksen schipperke-han, når han blottede gebisset lignede han mest af alt en aggressiv tasmansk pungdjævel.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 17-11-14 23:24

Undskyld,et lille sidespring:
Citat
Og jeg fatter jo ikke, at katten var mere bange for en ung dværgpinschertæve end for en arrig voksen schipperke-han,

Det fatter jeg godt. Mine forældrer havde en Dværgpinscher. Den var ikke helt ægte,lidt større end normal. Men magen til hystade,når der kom en fremmed til huset. Hårene rejste sig på ryggen,som takker på et krybdyr. Og den snerrede og gøede. Tydeligt den ville forsvare hele huset. Men ellers hele familiens kælledægge. Godt den ikke var på størrelse med en Schæfer. (Vil jeg tro naboerne tænkte).

M.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 18-11-14 07:36

Citat
Godt den ikke var på størrelse med en Schæfer.

Jeg glædede mig dagligt over, at min schipperke ikke var på størrelse med en rottweiler, for så havde jeg ikke turdet have ham.

Han havde meget mere temperament end min dp.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 18-11-14 09:12

Citat
Jeg har fået opfattelse af, at katte netop godt kan lide

Skulle måske have skrevet rall/ sten der ligger løst eller knust granit/ med skarpe kanter...

Kommentar
Fra : BilstrupV

Dato : 24-11-14 10:13

Et godt emne - et generelt problem.

Snart bliver det også et problem med hunde; du må ikke selv forsvare dine arealer, men skal have politiets hjælp - og hvornår er det lige, at de er stiller sig til rådighed??

Jeg har tænkt mig at bruge fælder: de usle katte bliver skudt og de velnærede bliver overspulet med vand og til sidst pisset på (efter de har siddet nogle timer, så jeg har fået fyldt blæren...)

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 24-11-14 21:51

Citat
Jeg har tænkt mig at bruge fælder: de usle katte bliver skudt og de velnærede bliver overspulet med vand og til sidst pisset på (efter de har siddet nogle timer, så jeg har fået fyldt blæren...)

Det er da nok muligt, at kattene overtræder dine grænser, men det der lyder da klart som en overtrædelse af dyreværnsloven.

Kommentar
Fra : BilstrupV

Dato : 24-11-14 22:55

Jeg følger da bare fuglenes dyreværnslov i stedet for menneskenes...

Kommentar
Fra : mystik

Dato : 01-12-14 17:18

Nu er pindsvin det eneste jeg nogensinde har set skræmme katte væk...Jeg måtte i hvert fald på med handskerne for at fjerne disse "nåledyr"...

Så hvis du kan finde sådanne figurer ude i spøj og skæmt butikker, såh...