/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Kapsel kaffemaskine
Fra : o.v.n.
Vist : 965 gange
200 point
Dato : 16-11-14 11:11

Er der nogen af jer som har en kaffemaskine som kan brygge forskellige slags specialkaffe af kapsler? Eller kender en som har en sådan maskine og har smagt kaffen?
Jeg kan nemlig godt tænke mig lidt variation af den sædvanlige kaffe, når jeg venter hos frisøren kan jeg tage en kop gratis kaffe og vælge mellem flere varianter og det har givet mig lyst til selv at kunne brygge flere slags hjemme, frisørens maskine er en industrimaskine og absolut ikke i min prisklasse, derimod har jeg læst de maskiner som kan brygge kaffe af kapsler og som er en hel del billigere.
Spørgsmålet er om jeg måske kan få stillet min specialkaffetørst af en sådan maskine?
Jeg ved godt at det er en efterligning og at espresso brygget af en kapsel ikke helt kan sammenlignes en rigtig kop espresso

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 16-11-14 15:39

Ja, der er jo ikke den ting man ikke kan få hvis man har pengene nok...

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-11-14 17:33

Og hvad kan jeg så lige bruge den kommentar til
Maskinerne kan købes fra cirka 400 kr og op, det er brugen som koster men det kan jeg jo selv begrænse, det er en dyr måde hvis al min kaffe skal laves af kapsler 2-4 kr. for hver kop, men det er ikke tilfældet, jeg spørger om i kan lide de specielle kaffe som er brygget af kapsler?
Har du smagt kaffe fra en kapsel marken84?
Citat
hvis man har pengene nok...
jeg er almindelig lønslave med et fritidslandbrug og er ikke en af dem som har penge nok - tværtimod

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 16-11-14 17:40

Ja, jeg har smagt kapselkaffe, men er absolut ikke imponeret.

Jeg synes det er noget opreklameret fis i en hornlygte - dermed ikke sagt at det er den endegyldige sandhed.

Enhver har jo som sagt, lov til at bruge sine penge på hvad han/hun lyster...

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 16-11-14 20:06

Jeg har en Nescafe Dolce Gusto - den kostede 249,- kr. i Bilka.

8-16 kapsler koster ca. 45 kr. 16 hvis det er alm kaffe, 8 hvis det er cappuccino el chokolade, hvor halvdelen af kapslerne er "mælk".

Alm sort kaffe er okay men heller ikke mere, de andre er afskyelige. Men det er selvfølgelig smag og behag. Jeg gav mine væk efter en enkelt smagsprøve.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-11-14 20:28

Citat
Ja, jeg har smagt kapselkaffe, men er absolut ikke imponeret.

Citat
Alm sort kaffe er okay men heller ikke mere, de andre er afskyelige.
Ok så ved jeg hvad jeg IKKE skal ønske mig i julegave

Accepteret svar
Fra : Balcanard

Modtaget 200 point
Dato : 16-11-14 21:06

Jeg har en Tassimo til kapsler, og den kan jeg varmt anbefale - selvfølgelig er det kun i ny og næ, der brygges enten chokolade, æblete eller kaffe, især Latin Sunset-kaffen er jeg blevet helt »forfalden« til. Espresso-kapslerne er meget stærke, og der genbruger jeg en kapsel, så der tilsættes dobb.vand.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 16-11-14 23:17

Citat
Ok så ved jeg hvad jeg IKKE skal ønske mig i julegave

God beslutning - det er længe siden H.C. Andersen skrev om Kejserens Nye Klæder... - det var jo kun dem med særlig intelligens der kunne se disse fremragende klæder...

Jeg er heldigvis så uintelligent, så jeg ikke kan se det fremragende ved de dyre kaffe kapsler...

Kommentar
Fra : Jan4100

Dato : 17-11-14 00:28

Vi har en Dolce Gusto, og inden jeg købte den testede vi den hos isenkræmmeren med forskelige kaffe sorter, Konen kan lide cafe latte og jeg kan lide expresso,.
Vi har forskellige kapsler både varmt og koldt.
Prisen er noget højere end 249 kr sådan ca. 900 kr ved ikke om det er der, den er galt i smagen for der er nogen med puder til de der 249 kr og det er ikke "kapsler"
Ide`n med sådan en maskine er at man får sig en god intens kaffe på ca. 1 minut
vi er glade for den
vi køber kapsler her
https://www.kaffekapslen.dk/tilbud/dolce-gusto-tilbud/dolce-gusto-minime-kapsler-pakketilbud.html

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 17-11-14 04:00

Jeg købte min da Bilka kørte tilbud på dem, det var engang i sommer. Normalprisen var en hel del højere, dog ikke 900 kr høj.
Pudemaskiner er af en lidt anden type men i princippet er det smag og behag om man foretrækker den ene frem for den anden.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 17-11-14 11:40

Jeg holder mig til pudekaffe, Lidl har 3-4 forskellige typer, og de er nede på under 1 kr pr stk.

Hader kaffe der har stået på en plade i et par timer eller tilsvarende fra en termokande.

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-11-14 21:37

Tak for svaret Balcanard. Måske alligevel en julegaveønske, ide'en er at kunne brygge en kop specialkaffe hurtigt når jeg får lyst - ikke en afløser til min almindelige kaffemaskine

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 20-11-14 16:56

Tak o.v.n. - Glæd dig, hvis du skulle være så heldig, at »Kaffenissen« kommer forbi.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 16-12-14 18:19

Et godt valg, efter min smag. Man skal lige prøve sig frem, om man vil have stærk kaffe eller alm. kaffe. Nogle er små kopper og andre en ordentlig stor kop.

Jeg elsker min Tassimo, dejlig morgenkaffe : Petit- Déjeuner - Classic, et stort krus dejlig kaffe.

Aften cappucino-

til juletid - chai-the

Jeg bestiller altid ved kaffekompagniet- "klubpris"- og der er altid en lille ekstra ting med.