/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Startproblem med Windows 7
Fra : marcussen1
Vist : 477 gange
300 point
Dato : 12-11-14 15:13

På en stationær PC (HP Pavilion P6000) er der installeret Windows 7.
Efter i går at have lukket den på normal vis kunne den ikke starte, da jeg forsøgte i dag.
Jeg kan høre harddiske køre, men der sker intet. Hvis jeg lægger en CD/DVD i skuffen, sker der heller ikke noget. Jeg har sat en anden harddisk i, der sker heller ikke noget. Jeg har også prøvet med en anden skærm.
Er der nogen, der kender problemet?
Mvh
Niels.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 12-11-14 15:26

F8 når du tænder pc - prøv også F12 og vælg disk

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 12-11-14 15:52

Der skete ikke noget me F8 og F12

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 12-11-14 16:00

Hvor langt når maskinen? Kommer du overhovedet frem til skærmen, hvor der i bunden står noget med F9 Boot menu F2 setup eller noget lignende?
Er der aktivitet på harddisken, kig på HD lampen, hvis maskinen har en sådan.
Når du trykker på start knappen så prøv at holde den inde et øjeblik længere end bare lige et kort tryk. Kommer der nogle bip lyde under opstarten? Hvis maskinen ikke finder et keyboard starter den ikke, og der vil typisk komme nogle bip lyde.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 12-11-14 16:02

Hvorfor sætte en anden harddisk i inden du ved om det er den der er problemet?????
Har du 2 ens harddiske med samme opsætning til maskinen??? Underligt!

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 12-11-14 16:02

Kig dine bundkorts forbindelser efter, tror dit kort er stået af - hvis ikke der sker noget med F knapperne, prøv om du kan komme ind i Bios
http://www.makeuseof.com/tag/enter-bios-computer/

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 12-11-14 16:19

Brassovitski...
Tilsyneladendende kommer jeg ikke frem til skærmen, der står i hvert fald ikke noget, jeg er ikke helt klar over om det er harddisken jeg kan høre eller om det er en blæser Der er en blå lampe på PCén der lyser. Der kommer ingen biblyde ved opstart.
Udskiftning af HD gjorde jeg for at se om der evt var noget galt med den.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 12-11-14 16:38

Der er mange muligheder for fejl i maskinene.
Defekt strømforsyning.
Dårlig forbibndelse til et grafikkort.
Anden dårligforbindelse.
Defekt startkontakt.

endelig kan bundkortet have en alvorlig hardwarw defekt.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 12-11-14 17:20

Undskyld, men skulle vi ikke lige starte med noget simpelt inden vi begynder at teste ramklodser, strømforsyninger og alt muligt andet.

Virker skærmen, det er jo slet ikke sikkert at det er computeren den er gal med.

Har du en anden computer du kan teste skærmen på?

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 12-11-14 20:22

Hvis det lyder som om maskinen starter, og skærmen virker. Hvis der er et grafikkort i maskinen ud over onboard kortet, så prøv at slutte skærmen til onboard kortet. Det kan jo være grafikkortet der er død.

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 14-11-14 19:04

Desværre kommer jeg først tilbage nu...........imellemtiden har en venlig nabo (it-kyndig i et større firma) er sikker på ,at det simplthen er bundkortet, der er stået af.
Jeg takker for jeres forsøg på at hjælpe.
Mvh
Niels

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 15-11-14 17:16

Hmmm! Normalt står bundkort ikke bare sådan uden videre af. Kan du komme i BIOS og tjekke at dato og tid er korrekt, det kunne jo måske være bios batteriet. Alternativt åben maskinen, hiv alle stik af bundkortet og sæt dem på plads igen. Har du mulighed for at tjekke harddisken i en anden maskine, eller med et multi kabel?