/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Linux / Spørgsmål
10  BjarneD 875
Ubuntu for begyndere (tip)
Fra : mig-selv
Vist : 899 gange
10 point
Dato : 12-11-14 09:52

Accepteret svar
Fra : chaufrat

Modtaget 10 point
Dato : 12-11-14 10:58

Herligt TAK det kan jeg bruge.
MVH chaufrat

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-11-14 11:44

Hvorfor fortæller du ikke hvor du har bogen fra?
http://kimludvigsen.dk/linux/ubuntu-pdf-haefte.php

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-11-14 11:46

Er det sjovere når det er ulovligt at lægge bogen til deling på Dropbox?
Citat
Ophavsret

Selv om pdf-hæftet ikke er kopibeskyttet, gælder Ophavsretsloven stadig. Her kan du læse, hvad du må, og hvad du ikke må.

Du må gerne kopiere pdf-hæftet til brug i din egen husstand, dvs. du må fx gerne lave en kopi til sønnens computer. Du må ikke distribuere kopier uden for husstanden, dvs. du må ikke give en kopi til fætter Frank eller en ven, og du må selvfølgelig heller ikke distribuere kopier til andre på internettet.
Du må gerne udskrive hele eller dele af hæftet, og du kan selvfølgelig frit bruge udskrifterne i husstanden.
Du må gerne som privatperson udskrive enkelte sider og give dem til et familiemedlem uden for husstanden eller en ven.
Du må ikke sprede kopier af pdf-hæftet eller videregive udskrifter fra det i en virksomhed, medmindre du indgår en speciel virksomhedsaftale.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 12-11-14 11:48

Citat
Hvorfor fortæller du ikke hvor du har bogen fra?

Kan ikke rigtigt se hvad det skulle gavne?
Citat
Det er ikke kopibeskyttet på nogen måde, så du kan sagtens flytte det mellem forskellige computere og udskrive hele eller dele af hæftet

Kommentar
Fra : chaufrat

Dato : 12-11-14 12:24

Herre Gud hvis du(o.v.n.) går ind på Kim Ludvigsens hjemmeside så er alt tilgængeligt på nettet. Hvilket jeg så har gjort. TAK til mig-selv

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-11-14 12:25

Citat
Kan ikke rigtigt se hvad det skulle gavne?
bogen er til fri download fra Kim Ludvigsen's hjemmeside, men den må ikke deles sådan som du gør, der er noget som hedder Ophavsret.
Du burde lægge et link til hvor man lovligt kan kan hente pddf hæftet i stedet for at bryde loven ved DU deler den fra Dropbox, en gentagelse fra det sidste i mit forrige indæg
Citat
Du må gerne som privatperson udskrive enkelte sider og give dem til et familiemedlem uden for husstanden eller en ven.
Du må ikke sprede kopier af pdf-hæftet eller videregive udskrifter fra det i en virksomhed, medmindre du indgår en speciel virksomhedsaftale.
det mindste du kunne gøre var at fortælle hvor du har materialet som du deler fra så eventuelle brugere som har lyst til at hente hæftet kan hente den lovligt

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 12-11-14 12:27

At i gider..

Godkendelse af svar
Fra : mig-selv

Dato : 12-11-14 12:27

Tak for svaret chaufrat.

Kommentar
Fra : chaufrat

Dato : 12-11-14 12:29

Selv TAK

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-11-14 22:24

Det var da en interresant ubuntu bog/hæfte.

Ps. Jeg skal nok hente den direkte hos Ludvigsen.