/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Adskille to mail-adr på samme konto
Fra : HJA
Vist : 378 gange
100 point
Dato : 09-11-14 12:16

Min kone og jeg har hver sin e-mailadr hos TDC. Min ligger under vores bredbåndsabonement og konens er under det gamle TDC-free der nu koster 29,- kr om mdr.

Nu vil vi jo gerne spare de 29 kr, ved at oprette en ny mailadr. til fruen under bredbåndsabn.
Vi har hver sit bruger login på samme PC og bruger Windows Live Mail.

Hvordan sætter vi det op således at fruen får sine mail ind i hendes indbakke under hendes brugerlogin og jeg får mine mail i min indbakke under mit brugerlogin.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 09-11-14 13:17

Hvis I logger på samme PC men med forskellige brugere, burde det ikke være et problem. Når du er logget på sætter du mail programmet op med din konto, og når 'Fruen' er logget på sætter du mail programmet op med fruens konto, så burde de være adskilt.
Det kræver selvfølgelig at mail programmet er installeret under hver bruger konti. Når programmet installeres skal man vælge at denne installation kun gælder for 'mig' altså den bruger der er logget på, og ikke vælge for alle brugere. Hvordan du så får den nuværende installation til kun at gælde for din bruger, ved jeg desværre ikke. Programmet er nok installeret så det gælder for alle brugere.
Alternativt kan du oprettet et sætter mapper for dig og et sæt for 'Fruen', og så lave en regel der lægger alle mails til 'Fruen'´s konto i en indbakke, og alle mail til din konto i en anden indbakke. I vil så vel at mærke stadig kunne råde rundt i hinandens mails.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-11-14 15:03

Normalt giver et bredbåndsabonnement hos TDC 5 e-mail adresser.

Så det er bare at oprette en 'ny' til mutter: http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=33426

..og opsige det 'gamle' abonnement til 29 pr.mdr.

Hvilken PC og hvor I logger ind er i den retning ligegyldigt. Man kan logge på fra en hvilkensomhelst PC, hvor som helst i verden unden en egentlig emailklient som f.eks. outlook eller firebird med URL'en:

www.mail.tdc.dk

..og opgive brugernavn og password til email'en ..naturligvis.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-11-14 15:06

UPS.. adressen til online email hos TDC er :

https://mail.tdc.dk/

Sorry..
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : HJA

Dato : 09-11-14 15:39

Molokyle skrev:
Citat
Normalt giver et bredbåndsabonnement hos TDC 5 e-mail adresser.

Så det er bare at oprette en 'ny' til mutter: http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=33426

..og opsige det 'gamle' abonnement til 29 pr.mdr.

Hvilken PC og hvor I logger ind er i den retning ligegyldigt. Man kan logge på fra en hvilkensomhelst PC, hvor som helst i verden unden en egentlig emailklient som f.eks. outlook eller firebird med URL'en:

www.mail.tdc.dk

..og opgive brugernavn og password til email'en ..naturligvis.

</MOLOKYLE>

Problemet er at begge e-mailadr tilhører samme konto, hvilket gør at mails til os begge blandes i min indbakke, når jeg henter mail på kontoen, via programmet Windows Live Mail

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 09-11-14 19:31

Opret en regel i WLM der sender fruens mail i én mappe og dine i Indbakken, eller omvendt!

Klik på Mapper oppe i menuen og så på Regler for meddelelser,
klik på Ny og udfyld relevante felter,
navngiv regel og klik Gem regel

Kommentar
Fra : HJA

Dato : 09-11-14 19:57

Citat
Opret en regel i WLM der sender fruens mail i én mappe og dine i Indbakken, eller omvendt!

Klik på Mapper oppe i menuen og så på Regler for meddelelser,
klik på Ny og udfyld relevante felter,
navngiv regel og klik Gem regel

Problemet er så at når jeg har hentet mail på mit login på PC en ligger mine mail i indbakken og fruens i en anden mappe i mit WLM, og når hun så logger ind på PCen og bruger hendes WLM så er der ingen mail, da de jo er hentet af mig, på mit login!!!!!!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 09-11-14 21:32

Ok, det er jo noget skidt, hvaså med at oprette en livemail, outlook.dk(gratis) så i får adskilte kontoer!

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 09-11-14 21:45

Haloooo Min søn og jeg har begge en tdc mail, begge er på samme konto, men de har da brugernavn (eks. mp11605),og adgangskode der er forskellige. Kun når vi går på web mail kan begge mail tilgås på samme login (kontoens login). Så hvis I finder disse oplysninger og opretter en konto i hver jeres livemail bør i kunne hente hver jeres mails.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-11-14 10:56

Citat
når hun så logger ind på PCen og bruger hendes WLM så er der ingen mail, da de jo er hentet af mig
I kan indstille i Windows Live Mail indstille så der gemmes en kopi på serveren, så kan den samme mail hentes fra flere computere.
Klik Fil og på Indstillinger og igen på E-mail konti, der kan i under fanen Avanceret sætte markering ved: Gem en kopi på serveren - gem med Anvend og OK
Indstillingen skal i ændre på begge computere eller i begge brugerkonti hvis det på samme computer

Kommentar
Fra : HJA

Dato : 12-11-14 14:22

Jeg har nu fundet en løsning der tilsyneladende virker, således at vi fortsat kan bruge de gamle mailadresser.
Fruens mailadresse er nu flyttet over til min mailkonto og WLM er opsat som nedenstående indlæg foreskriver.
Dette bare med hver sit login på samme PC.

http://forum.tdc.dk/t5/Mit-TDC/2-mailadresser-fra-server-til-hver-sin-PC/m-p/29761/highlight/true#M3102

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 15-11-14 01:36

For 20 kr. om måneden, kan I jo få et domæne og lige så mange forskellige mailadresser, som I har lyst til uden at I kan se/hente modpartens mails.

Så er I heller ikke afhængig af TDC, hvis I skulle skifte udbyder på et tidspunkt. (TDC er dyrere, hvis I vil beholde mailadresserne til den tid)

Ellers er der jo altid gmail eller lignende.

Mvh
CiViC

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 30-11-14 13:31

Citat
Jeg har nu fundet en løsning der tilsyneladende virker, således at vi fortsat kan bruge de gamle mailadresser.

Annuller spørgsmålet
Fra : HJA

Dato : 01-12-14 14:00

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål
Jeg fandt selv svaret, som skrevet ovenfor, men tak for forsøgene.