/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Ekstra intern HD
Fra : majb1570
Vist : 314 gange
100 point
Dato : 08-11-14 19:23

Hej vi har sat ny HD i sønnens stationær pc. Den er på 3TB. Da vi skulle formatere den var den delt op i 750 GB og 2750 Gb. Vi kunne kun få lov at formatere den store part og kan slet ikke få forbindelse til de 750 GB. kan kun se egenskaber og hjælp. Hvordan samler vi den til 1 stor HD. Han har Asus uefi bios og køre Win 7 pga minecraft

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 100 point
Dato : 09-11-14 09:28

Du skriver ikke hvilket styresystem der er på computeren. Ikke alle kan uden videre klare så store diske.

En hard disk skal ikke bare foemateres. Den skal først partitionere.
Noget tyder på at i har lavet to partioner eller at i ikke har en partition på den sidste del.

Der er forskellige måder at angive en harddisk størrelse på . diskfabrikanter og sælgere reger en GB till 1000000000 bytes medesns din computers styresystem regner med 1073741824. Det giver en forskel på over 7 % . Hertil går ved formattering noget til boot sector og andre ting . alt i alt "forsvinted ca 10 %. Så det lyder rigtigt 3 GB disken fuldt formatteret bliver til 2750 GB.
De 750 ekstra GB findes næppe, og må være en læsefejl fra jeres system, Eller en gammel disk som i har efterladt tilsluttet.

Godkendelse af svar
Fra : majb1570

Dato : 05-02-15 12:58

Tak for svaret transor.