/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Siemens opvasker varmer og skyller ikke.
Fra : KWest
Vist : 548 gange
20 point
Dato : 05-11-14 07:18

Hej vores 6 år gamle Siemens opvasker type se65m35eu/13 til indbygning, har problemer med at skylle og varme vandet.
Jeg har haft vandtanken ude og skylle igennem, de virkede i 2 mdr. Men nu er det galt igen. Tanken er ren bortset fra en fedtansamling i øverste venstre hjørne, som ligger uden for kanalføringen i tanken.
Kan det være indspulingspumpen eller er det noget helt andet ?

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 05-11-14 09:25

Hvis der ikke kommer vand i maskinen, varmer den heller ikke.
Tjek vandindtaget for kalk og snavs. Det plejer at være der det er galt

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 20 point
Dato : 05-11-14 12:11

Normalt er der aldrig noget galt med tanken, men under den i bunden af maskinen sidder der en flyder eller svamp, som hvis den mærker få dråber vand, vil få maskinen til at stoppe.
Det kan tit hjælpe at lægge maskinen ned på siden, evnt. ryggen, så kan den igen.
VH Palle

Godkendelse af svar
Fra : KWest

Dato : 06-11-14 20:35

Tak for svaret pallebhansen. Nu kører den igen. 2 min. Om på siden og så er den klar

Vh Kim

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 06-11-14 22:39

Hej KWest, tak for 4 stjerner, jeg havde samme problem med min Bosch. Og da min var 10 år valgte jeg en ny, da min iflg. nedstående havde brandfare.
Jeg fik 20% refunderet af købsprisen af fabrikken, og kunne selv vælge mellem Bosch og Siemens.
Bosch og Siemens er samme fabrik.

Bosch Siemens advarer om risiko for brand på flere af deres opvaskemaskiner. Det skyldes, at særlige modeller produceret mellem 1999 og 2005 kan indeholde en fejlbehæftet komponent.
Er du sikker på din kun er 6 år.
Du skal bare udfylde nedstående for at se om det også gælder din model:
https://dishcareaction.com/da-dk
VH Palle