/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Køreunderlag til trægulv + gulvvarme
Fra : Zofie
Vist : 928 gange
300 point
Dato : 03-11-14 19:48

Hejsa.

Jeg har tidligere haft et køreunderlag til min kontorstol fra Ikea, men efter gulvvarmen har været slået til, er det som om, at plasticen er "smeltet" ned i trægulvet, så det er ret klistret, hvor underlaget har ligget.
Er der en, der kan anbefale et godt underlag til trægulv, hvor der også er gulvvarme?
Umiddelbart kan jeg ikke finde ud af, om disse er special-lavet, eller om jeg bare har været uheldig med det fra Ikea.

Accepteret svar
Fra : pbp_et

Modtaget 310 point
Dato : 03-11-14 20:05

Lyder som om jeres gulvtemperatur er ganske høj, ellers skulle du have oplevet problemet, da det var varmest i sommer. Det er plastens blødgøringsmiddel, der sveder ud, og du vil formentlig opleve det samme med fleste andre mærkevarer. Selv om IKEA markedsfører sig som enestående, er deres produkter lavet på samme måde som andres. Prøv om du kan vænne dig til en plade linoleum i stedet for "køreunderlaget. Det er højere og en del mere synligt men ved gulvvarmetemperaturer vil det næppe svede noget ud. Derimod skal du aldeles ikke lægge en plade vinyl på - det indeholder også phtalater som blødgøringsmiddel.
Linoleum er lavet af linolie, træ- og korkmel og jutevæv; vinylgulv er lavet af polyvinylchlorid, blødgører, sten- og/eller træmel.
vh
pbp

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 03-11-14 20:09

Tvivler på at varmen kan smelte det, men den gøre det blødt og sammen med vægten af dig på hjul, bliver det hurtigt kørt ned i gulvet.
Og IKKE et ondt ord om VÆGT, men bare hjul - som damer i ? stilet-hæle, det gør ondt at blive trådt på.
Kan du ikke bruge noget af det de bruger til at lægge foran en brændeovn?? det er spæintfri og varmefast.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 03-11-14 20:10

NYT TASTATUR.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 03-11-14 20:33

Gå ned til den lokale gulvlægger og find et stykke linoleum. Det kan holde til belastningen og består udelukkende af naturens egne materialer.
Og så koster det næsten ingenting.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-11-14 21:12

Du kunne også lægge en stump kontor tæppe mellem Ikea og gulvet.
Sådan bruger jeg den flotte køreplade med blomster på, fra Ikea.
Dit fremløb i gulvet bør ikke være ret meget højere end ca. 33 grader.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 03-11-14 21:55
Godkendelse af svar
Fra : Zofie

Dato : 04-11-14 22:08

Tak for svaret pbp_et.
Vores temperatur på gulvvarmen er aldrig over 21 grader, så ved ikke hvorfor det er "smeltet". Men nu prøver vi noget linoleum ??