/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Batteri - boremaskine
Fra : mig-selv
Vist : 436 gange
50 point
Dato : 02-11-14 21:42

Har lige købt ny maskine (200.-) og nu har batteriet stået til opladning snart 8 timer (første opladning)
kan det passe at det ikke er opladet endnu.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 02-11-14 22:03

Det burde være fuldt opladet efter så lang tid.
Men nu er det nok heller ikke verdens bedste produkt du har købt.
Pris og kvalitet har det med at følges ad

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 02-11-14 22:09

Prøv at sætte det i, og se om den kører.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 02-11-14 22:16

Det kan godt være at det er opladet, men der lyser både grønt og rødt - hvis det var opladt skulle det vel kun lyse grønt.
Maskinen snurrer som den skal, men vil alligevel have batteriet opladet helt, som der står det skal,

Citat
Men nu er det nok heller ikke verdens bedste produkt du har købt

Ikke til de penge, men den holder sikkert mange år til mit brug - min gamle mener jeg blev 6 - 8 år også en af de billige fra Nyborg.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-11-14 22:17

Hvis du nær studerer brugsanvisning så står der nok at ladelampe ikke slukker, og at du max må lade x antal timer!

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 60 point
Dato : 02-11-14 22:19

Rød for at lader er tændt og grøn for at batteri sidder i, måske!

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 02-11-14 22:35

Der står intet om tid og lignende.
http://billedeupload.dk/images/quYFr.jpg

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 02-11-14 22:46

Citat
Rød for at lader er tændt og grøn for at batteri sidder i, måske

Rød - og lader er tændt
Rød og grøn (lader på batteri)? går jeg ud fra at batteriet er opladet

http://billedeupload.dk/images/r58TE.jpg
http://billedeupload.dk/images/8NADV.jpg

Godkendelse af svar
Fra : mig-selv

Dato : 02-11-14 23:05

Det må være noget i den stil ? måske bare at grønt fordi batteriet er opladet.
Havde ikke bemærket den røde diode, da jeg havde sat laderen på batteriet før jeg satte den i stikkontakten.
Men sådan er der jo så meget.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 03-11-14 10:40

Batteriet leveres ikke fuldt opladet. Derfor skal værktøjet indledningsvist oplades i 7 timer.
Efter den indledende opladning, under normal brug, bør dit værktøj være fuldt opladet efter 3 til 5 timer.

Opladeren har 2 LED-lamper (rød og grøn).
Når ladestationen er tilsluttet, tændes den røde LED (strømindikato
Når batteripakken er isat korrekt, lyser den røde lampe, og den grønne lampe tændes. Dette betyder, at batteriet oplader.
Når batteriet er opladet, fortsætter de to lamper med at lyse.
https://www.harald-nyborg.dk/pdf/7064.pdf

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 03-11-14 11:15

Citat
Når batteriet er opladet, fortsætter de to lamper med at lyse.

Trods alt lidt forvirrende = at den ´grønne´ ikke bare går ud/ eller omvendt når batteriet er klar til brug