/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
ny mailadresse
Fra : peteralf
Vist : 429 gange
150 point
Dato : 02-11-14 11:20

Jeg har en problem med mine mail som går ud på at der kommer alt for mange mails til som kun er reklamer m.m.
Jeg har tænkt mig at skifte min gmail-adresse ud med en ny gmail-adresse ....men hvordan sletter jeg min nuværende gmail-adresse .

venlig hilsen Peteralf

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-11-14 11:33

Sådan kan du fjerne Gmail fra din Google-konto, hvis du beslutter, at du ikke længere har brug for din Gmail-adresse:

Log ind på din konto på accounts.google.com.
Klik på Dataværktøjer øverst på siden.
Klik på Slet produkter i feltet Dataværktøjer.
Klik på Fjern Gmail permanent.
Kilde:
https://support.google.com/accounts/answer/61177?hl=da

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-11-14 11:36

En mere

E-mail med Gmail - Slet Gmail-konto
http://kursus-gmail.aeldre-edb-gentofte.dk/?Slet_Gmail-konto

Kommentar
Fra : peteralf

Dato : 02-11-14 12:15

Mit spørgsmål er nu???
Hvis jeg sletter nuværende gmail-adresse.... Kan jeg så oprette en ny Gmail-adresse???
eller kan jeg inden jeg sletter nuværende adresse ...oprette en ny Gmail-adresse?
v.h. Peteralf

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-11-14 12:38

Citat
Hvis jeg sletter nuværende gmail-adresse.... Kan jeg så oprette en ny Gmail-adresse???

Ja hva' skulle forhindre det?

Du skal jo selvfølgelig ikke bruge samme oplysninger som til den gamle!

Kommentar
Fra : peteralf

Dato : 02-11-14 12:47

Tak for de hurtige gmail SVAR
vh.Peteralf

Kommentar
Fra : poten

Dato : 02-11-14 14:09

Hvis du så har et gran af anstændighed kigger du lige på hvordan du afslutter dine spørgsmål - så de ikke bare bliver annulleret som alle de andre...

Spørgsmål
- Ubesvarede   1
- Besvarede   21
- Annullerede   90
- Slettede   0
Ialt   112

Luk dine spørgsmål

Citat
Hvis du skriver et spørgsmål og ikke har lukket dette efter 3 måneder, vik Kandu.dk automatisk annullere dit spørgsmål og du vil blive fratrukket 5 ledige point.

Du skal sørge for, at lukke dit spørgsmål, enten i form af at acceptere et svar, eller annullere dit spørgsmål. Hvis du lukker dit spørgsmål indenfor 3 måneder vi du automatisk modtage 5 ledige point.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 02-11-14 19:23

Hvorfor pokker vil du slette din gamle mail adresse?

Brug den stadig, oplys den når du går ind på sider, og så lad være med at tømme den. Brug så den nye til familie og venner, men opgiv den ikke når du skal opgive mail adresse på nettet. Der bruger du din gamle mail.

Firmaerne sælger mail adresser indbyrdes, så kan de tjene penge. Men så får man også en masse nye reklamer.

Det er sådan jeg gør og jeg får aldrig reklamer, jeg ikke selv har bedt om. Jeg har endda 4 mailadresser forskellige steder.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 02-11-14 20:59

Forstår heller ikke at du får så meget spam - har også flere Gmails og alle reklamer og lignende ryger direkte i SPAM.
Citat
Firmaerne sælger mail adresser indbyrdes, så kan de tjene penge. Men så får man også en masse nye reklamer.

Håber ikke at det er i DK du tænker på, for det er ulovligt - men USA og Østen gør det i stor grad,

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 02-11-14 21:02

? du har vel ikke lavet en viderestilling til/fra en af dine egne mails, så er det nemlig ikke sikkert at spam ryger i SPAM, da det er din egen mail adresse.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 02-11-14 21:06

Du kan godt tilføje en ny mail-adresse uden at slette den gamle.
Jeg har 3 forskellige mail-adresser i mit mail-program.

Men, hvis det er reklame-mails du modtager, så er der oftest, i bunden af de mails, et link du kan klikke på for at afmelde dem, så du ikke får flere mails fra den enkelte afsender.
Det skal du så selvfølgelig gøre for hver afsender.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 02-11-14 22:05

Citat
et link du kan klikke på for at afmelde dem, så du ikke får flere mails fra den enkelte afsender.

Hvis det DK sider kan det være iorden, er det udenlandske så klik på SPAM knappen - at man går ind på afmeld mail, kan være for at se om din mail stadig er aktiv og så får du bare mere skidt tilsendt hvis du klikker dig videre.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 02-11-14 22:12

Citat
Hvis det DK sider kan det være iorden, er det udenlandske så klik på SPAM knappen - at man går ind på afmeld mail, kan være for at se om din mail stadig er aktiv og så får du bare mere skidt tilsendt hvis du klikker dig videre.

Det lyder fornuftigt det du skriver.

Jeg bruger det mest når jeg rydder lidt op i knægtens "uønskede mails".

Men det korte af det lange er, at man ikke behøver, at skifte sin mailadresse ud, for at slippe for spam.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 02-11-14 22:59

Citat
man ikke behøver, at skifte sin mailadresse ud, for at slippe for spam.

Nemlig - de par stykker jeg har haft fra jeg fik pc (over 10 år), har jeg endnu Yahoo og Gmail og jeg får masser af spam tilsendt, men det ryger i SPAM, men det kan så tage sin tid at få alle mails derover - men ved at sætte X ved dem og så klikke, tager det ingen tid.
Og da jeg startede med pc, var man tosset nok til at framelde sig sine udenlandske ´nyheds breve´ og dagen efter var der 10 gange så meget skidt i indboksen.

Det der undrer mig er bare at vedkommende får så meget? og om det er DK eller hvad? Googles spamfilter er ellers godt til at fange skidt, MENER det er baseret på alle brugernes anmeldelser af spam.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 03-11-14 11:14

Hvis spørgeren har deltaget i en konkurrence i Danmark så får han en bunke mail fra alle mulige forskellige. Og det er helt legalt.

Mit barnebarn kom, uden at være klar over det, til at tilmelde mig til en konkurrence.. Hun var 11 år og skulle ind på nogle påklædnings dukke sider, så hun brugte en af mine mailadresser.

Jeg modtog ting med posten, jeg fik en masse mail. Jeg returnerede de ting der kom med en besked om at jeg ikke havde bestilt det. Det var de ligeglade med. Det endte med at det gik til en advokat. Og jeg ringede til advokaten og meddelte at det var mit barnebarn på 11 år som havde været på nettet på min PC. Der sluttede sagen med en oplysning om at en del udenlandske og danske firmaer var meget aggressive i deres forsøg på at få penge ud af os.

Og det kan da godt være det er forbudt at sælge mailadresser i Danmark.
Men det er også forbudt at snyde i skat.
Afholder det folk fra at gøre det?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 30-11-14 13:38

Skide dårlig statistik du har

Spørgsmål
- Ubesvarede   1
- Besvarede   21
- Annullerede   90
- Slettede   0
Ialt   112

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 30-11-14 22:48

Det er vel ikke mig du mener Klaudi?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 01-12-14 09:01

Nej squ da, det er da alfen