/ Forside/ Teknologi / Hardware / Modem / Spørgsmål
10  bredker 320
Forhindre ukendte e-mails
Fra : 1991
Vist : 649 gange
500 point
Dato : 31-10-14 10:49

Jeg er begyndt at få en masse e-mails som jeg ikke ønsker - reklamer tilbud om penge og lignende.
Hvordan forhindrer man det.
De må jo have fået min e-mail adresse et eller andet sted.

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 510 point
Dato : 31-10-14 11:36

Hvis det er Google så klik på anmeld knappen
Er det Danske sider du får dem fra, har du sikkert tilmeldt dig det selv, og kan som regel klares ved at afmelde dig igen.
Er det fra udlandet, så hold dig fra at ´Un-supscripe´ da det i de fleste tilfælde gør det værre, da de så får bekræftelse på at din mail er i live.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-10-14 12:26

Du kan i din web mail indstille spamfiltret så du slet ikke får disse uønskede mail hjem på computeren, Hotmail/Outlook - G-mail - Yahoo-mail og TDC og muligvis flere har denne mulighed du skal bare aktivere tjenesten.
Hvis det er mails hvor du ved en fejl har givet lov til at sende nyhedsbreve med mere, så klik på Afmeld som tit er nederst i mailen, lad være med at sende mails du engang selv har bedt om i spam mappen medmindre der ikke er en mulighed for at afmelde, det kan give problemer for afsenderen fordi mailserverne husker dine spam indstillinger og bruger dine indstillinger til andre konti på deres server og sætter alle mails fra den afsender i spam og så får dem som måske gerne vil nyhedsbreve ikke nogen nyhedsmail.
Du kan også undgå uønskede mails ved at frasortere dem hjemme på computeren, mail programmet Thunderbird er gratis, på dasnk og har en udmærket spam filter:
https://www.mozilla.org/da/thunderbird/

Godkendelse af svar
Fra : 1991

Dato : 04-11-14 17:09

Tak for svaret mig-selv.