/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Action cam (3)
Fra : mig-selv
Vist : 638 gange
50 point
Dato : 28-10-14 19:11

Som mange sikkert ved, så lyder mit kamera ikke godt - på lydsiden..

Kan jeg skifte den indvendige microfon ud med??? noget andet, har et par ´ørebøffer´ (til telefoni/ internet) med microfon på, kan den bruges = ved godt den ikke kan være i kameraet, men æder den for megen strøm eller hvad man kalder det = impedans, tror jeg det hed i gamle dage.

Og så kommer der forresten ikke flere spørgsmål om det kamera.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 28-10-14 21:59

Er der mon indgang til ekstern mikrofon?
En mulighed
http://driftinnovation.com/accessory/drift-hd-external-microphone/

Accepteret svar
Fra : Pivili

Modtaget 50 point
Dato : 29-10-14 03:42

det vil du ikke få noget godt ud af, jeg vil anbefale dig at købe en rigtig mikrofon til formålet i stedt for.
hvis du bruger video meget, kan jeg anbefale dig en mikrofon fra Røde, hvor du vil få en meget bedre lyd, mener denne er den billigste de har http://www.kamerahuset.dk/product/rode-vmgo-videomikrofon-dslr-vmgo/

dem er der mange der benytter ved jeg, også af dem der er professionelle. Og du kan få rigtigt meget tilbehør til dem, hvis du senere skulle få brug for det.

Godkendelse af svar
Fra : mig-selv

Dato : 31-10-14 22:25

Må nok bare lære at leve med dårlig lyd på det.
Selv GoPro og andre er ikke fejl frie på lydsiden - men de har måske andre muligheder.
Og et kamera til 200.- vs et par tusinde, kan jeg godt leve med en dårligt lyd, bare billedet ikke fejler noget.
Og der er ikke seperat indgang på dét, men mere et spørgsmål om det ville virke

Kommentar
Fra : mig-selv