/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
forrådnelse
Fra : denevigeuheldige
Vist : 691 gange
50 point
Dato : 23-10-14 21:43

Nogen der ved hvor lang tid det typisk tager inden en huskat på ca. 4-5 kg går i forrådnelse/bliver til skelet? Katten er begravet i 1 meters dybte.

Kommentar
Fra : lgs

Dato : 23-10-14 23:10

Husk-at der er noget, der hedder gravfred.

Kommentar
Fra : malmin

Dato : 24-10-14 02:02

Og mosejord - der kan de ligge meget længe.

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 24-10-14 20:52

Kan det da ikke være ligemeget, en meter down under.
Men hvis ikke, og du skal bruge skelettet, burde du ikke have været mere end 10 cm. under.
Når du så når fårår sommer lægger du skelettet på en stor nyretue så renser de små kræ resten.
Højris

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 50 point
Dato : 24-10-14 23:46

Det tager lang tid, da der ikke er mange´kryp´ i den dybde.
Omgravede engang en kat der lå en ½m i jorden, og den var næsten hel efter et år - papkasse den lå i var næsten hel, dog med lidt huller i og våd.

Ellers kan du vel sammenligne det med en kompost-bunke, noget formulder på ingen tid mens andet kan ligge flere år.

Godkendelse af svar
Fra : denevigeuheldige

Dato : 28-10-14 00:54

Tak for svaret mig-selv.