/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Brugernavnet eller adgangskoden forkert
Fra : Troldepige
Vist : 402 gange
300 point
Dato : 22-10-14 15:08

Min datter har en bærbar pc, HP, hvor hun plejer, at bruge adgangskode.

Igår da hun skulle bruge den virkede det ikke, den fortalte, at "brugernavnet eller adgangskoden er forkert".

De startede den i fejlsikret tilstand, hvorpå den ikke bad om password, derefter slettede de password, så pc'en burde kunne startes uden password.

Ved ny start skrev pc'en, at password ikke kunne indlæses.

Derpå startede de igen op i fejlsikret tilstand, og oprettede et nyt password.

Men pc'en fortsætter med, at skrive, at "brugernavn eller password er forkert".

Jeg mente så, at jeg kunne gendanne den hvis jeg gik ind i fejlsikret tilstand, men nu beder dem også om password dér.

Hvad gør man så?

Kommentar
Fra : fox_mulder

Dato : 22-10-14 15:14

Lav en start diskette/dvd på en anden pc med samme styresystem og brug den til opstart og gendanegendannelse/resetelse af password

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 22-10-14 15:40

Citat
Lav en start diskette/dvd på en anden pc med samme styresystem og brug den til opstart og gendanegendannelse/resetelse af password

Hmmm, vil det så ikke være lettere, at bruge de skiver vi lavede da vi startede hendes pc op?

Men som jeg ser det handler det jo ikke om, at hun har glemt sit password, men om at der er et eller andet "bøvl" der gør, at pc'en ikke accepterer passwordet.

Kan det være en opdatering, der laver bøvl?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-10-14 15:50

Citat
Jeg mente så, at jeg kunne gendanne den hvis jeg gik ind i fejlsikret tilstand, men nu beder dem også om password dér.

Nu skriver du ikke gvilket system, men prøv noget af dette:
https://www.google.dk/search?q=delete+windows+login+password&hl=da&gbv=2&prmd=ivns&source=lnms&tbm=vid&sa=X&ei=yLVHVMYyiufKA--NgLgH&ved=0CAYQ_AU

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-10-14 15:51
Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 22-10-14 22:11
Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 23-10-14 21:25

Jeg er lidt forvirret.

så vidt jeg kan se, så omhandler div. links hvordan man kommer ind i en pc, hvor man har glemt sit password.

Det er ikke det der er problemet her.

Min datter kender godt sit password, og det gør jeg også.

Men af en eller anden grund "driller" pc'en, så vi ikke kan komme ind i den.

Jeg har fundet ud af, at lave en sikkerhedskopi og står nu med et nyt spørgsmål, så jeg håber det er ok, at jeg snart annullerer dette, og så opretter jeg et nyt spørgsmål.

Kommentar
Fra : voo

Dato : 24-10-14 06:36

Hej
Hvad hjælper det at kende et password der ikke virker????
Prøv at komme ind ved hjælp af de links der fortæller hvad du kan hvis du har glemt/ikke kender password?

Mvh
Voo