/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
JBL XPL200
Fra : cccf
Vist : 467 gange
50 point
Dato : 19-10-14 10:31

Jeg har et par JBL XPL200 gulvhøjtalere, som jeg har købt som nye i HI FI klubben i 1991. for kr. 15.000
De er i hvid pianolak og har spillet for mig med en fantastisk lyd lige til i dag.
Men bashøjtalerne kan ikke mere på grund af at skumophænget er smuldret.
Jeg har sat dem til side og anskaffet mig andre højtalere.
Jeg vil meget gerne sælge dem for et mindre beløb, da der jo skal foretages en reperation for at de kan spille igen.
Det ville gøre rigtig ondt bare at smide dem ud.
Tror I der er nogle som er interesseret. `?

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 19-10-14 11:12

Hvad er prisen ???

MVH

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 19-10-14 20:16
Accepteret svar
Fra : fun2

Modtaget 50 point
Dato : 20-10-14 16:59

JBL højttaleren var den gang en rigtigt god højttaler. Som katekismus er inde på, findes der firmaer der kan give dine basser et nyt ophæng. Der er også http://www.basrep.dk/

Spørgsmålet er så om det kan betale sig, den type højttaler er ikke i høj kurs. I dag bruger man flere mindre basser og kasserne skal helst ikke være så store. Så vidt jeg kan se koster det ca. 1000 at få dem fikset, så du skal vel have 2000 for at der er en form for økonomi i det. Det er jeg ikke sikker på at du kan få for dem. Havde det været fordi du selv ville bruge dem, var jeg ikke i tvivl om at jeg ville anbefale dig at få dem lavet.

Du kan også prøve at sætte dem til salg som de er, fortælle at basserne skal laves og hvad det vil koste. Der er måske en gammel hifi entusiast der har mod på at kaste sig ud i projektet og du slipper for risikoen.

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 20-10-14 19:00

Jeg får dem selv lavet.

Godkendelse af svar
Fra : cccf

Dato : 20-10-14 19:01

Tak for svaret fun2.