/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Redigering af "fiskeøjefoto"
Fra : tomsen2004
Vist : 358 gange
300 point
Dato : 15-10-14 08:47

Jeg har fået tilsendt nogle foto der er taget med en Drone fra stor højde. det ser ud som om at de er taget i fiskeøjeperspektiv, er det muligt at rette sådan et billede op så der bliver lige kanter??

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 15-10-14 09:17

Ta' et kig her, måske det kan bruges

Fisheye to Rectilinear Conversion
http://photo.net/learn/fisheye/

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 15-10-14 09:23

Her er lidt mere

What software should I use for converting fisheye photos to normal rectilinear photos?
http://photo.stackexchange.com/questions/16223/what-software-should-i-use-for-converting-fisheye-photos-to-normal-rectilinear-p

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 15-10-14 15:37

Vær opmærksom på Copyright, hvis du bruger billedet i anden sammenhæng.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 16-10-14 21:41

Prøve at google "adaptive wide angle filter in photoshop cs6"
Den funktion kan rette et sådant billed ud.

Mvh Benjamin

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 03-11-14 21:01

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 04-11-14 20:16

Når du nu alligevel er logget ind skal da endelig ikke komme med tilbagemelding