/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
HD recorder - eller TV her?
Fra : ThomasCSR
Vist : 2111 gange
300 point
Dato : 14-10-14 23:36

I Jeg kan ikke finde noget sted her på Kandu, hvor spørgsmål om TV mv. kan stilles, så nu prøver jeg her.
Jeg har erhvervet mig en LG HR935N recorder, men TV-kanalerne ligger hulter til bulter. Man kan "skippe" de kanaler, man ikke er interesseret i, men man kan ikke ændre rækkefølge. Jeg har læst, at man kan eksportere kanallisten til USB og på PC redigere den og bagefter føre den tilbage til recorderen. Det kræver blot, at man kan få adgang til en skjult menu. Vist nok en "In-start" menu. Der findes eksempler på det på nettet, blot ikke til denne recorder.
Er der nogen, der ved, hvordan man finder denne menu, eller endnu bedre, en direkte måde at sortere kanalerne på.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 15-10-14 06:21
Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 15-10-14 08:18

Ifølge manualen kan manskippe og/eller blokkere en kanal. Det kan ikke læde sig gøre at flytte den. Den eneste måde er, så vidt jeg kan se, at trække kanallisten ud, redigere den på pc og smide den tilbage i recorderen.
Jeg har fundet beskrivelser til, hvordan man gør på forskellige LG TV, men ikke til denne eller nogen anden recorder.

Kommentar
Fra : a_h

Dato : 15-10-14 09:10

Hej jeg har den samme bare 1Tb
jeg har fortrudt dette køb
http://digitalt.tv/lg-hr939n/

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 15-10-14 09:42

På den LG HR550 jeg har, kan man sortere kanaler hvis man fjerner markering
i "Automatisk nummerering" der er på side 26 i manual fra rotw.

Så prøv at scanne kanaler ind med den markering fjernet og så gå ind i rediger kanaler!

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 15-10-14 09:42

Hej a_h
Send et eller andet som svar. Så får du pointene.
Jeg har købt recorderen brugt for en tusse og skal udelukkende bruge optageren. Jeg har LG TV, så de øvrige funktioner har jeg allerede.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 15-10-14 09:58

Her et uddrag fra manual til min!
Så det virker jo nok ikke når det ikke står i din

Hvis du ikke valgte [Automatisk nummerering(LCN)] under Auto Tuning.
Tryk på op/ned/venstre/højre for at vælge programnummeret, du vil ændre,
tryk på den farvede (G) knap og tryk så på Op/ned for at erstatte et programnummer
og tryk så på ENTER (O).

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 15-10-14 10:01

a_h's svar virkede, så jeg venter bare på, at hyn skal skrive et svar til pointgivning

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 15-10-14 10:07

Hvordan faen kunne det virke på din, at vedkommende har fortrudt købet!?

Citat
Hej jeg har den samme bare 1Tb
jeg har fortrudt dette køb

Du kan da bare acceptere det så!

Accepteret svar
Fra : a_h

Modtaget 300 point
Dato : 15-10-14 10:12

Hej ThomasCSR
min gammel lg var bedre!!!!!!!!!!
det er bare irriterende at hvis man har sat den på timer.og ser tv samtidigt så skal man sige nej ellers slukker den
Go´dag
Mvh
a_h

Godkendelse af svar
Fra : ThomasCSR

Dato : 15-10-14 10:13

Tak for svaret a_h.

Kommentar
Fra : a_h

Dato : 15-10-14 10:16

Siger også tak

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 15-10-14 10:22

selv tak!

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 15-10-14 10:45

Klaudi, på det link a_h har informeres om det samme som du komme med

Citat
Det er velkomment, at man på LG HR939N nu kan redigere kanalrækkefølgen, hvilket var et problem på 2012 modellerne.

For at få adgang til dette, skal du dog huske at slå LCN automatisk kanalnummerering fra, når du scanner kanaler ind. Kanalflytninger sker med 1 kanal af gangen, så det er en lidt langsommelig proces og specielt i forhold til kabel-tv, så får man, uden LCN slået til, et stort arbejde med at flytte en masse kanaler for både kodede og ukodede lægges ind i en ulogisk rækkefølge.