/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
Tele2 / Adsl
Fra : Peter2412
Vist : 365 gange
10 point
Dato : 16-06-03 12:41

Hej Alle,

Jeg har læst "tip" vedr. Tele2 og er lidt forvirret/dum.
Jeg har lige oprettet fastnet nummer hos Telia, og ADSL hos TELE 2, 2048/512 til DKK 530,- pr. mdr.
Efter at have læst diverse "tips" om TELE 2/ADSL kom jeg i tvivl om jeg havde læst rigtigt, for så vidt jeg kan læse i "tips", skal man foruden de 530,- betale abonnement hos TELE 2, (og dette er ikke korrekt, jeg har lige talt med TELE 2). Er der en der kan forklare mig det helt præcist???

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 16-06-03 19:31

Det er en and med abonnementet,inden jeg flyttede mit abon ringede jeg til Tele2,havde også læst en masse vrøvl om abon,tidsbegrænset tilbud o.s.v.det har intet på sig,tilbuddet er som skrevet.
Mvh Ole

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 16-06-03 21:25

Hvis du læner dig op ad tele2, så har du en solid telefonpæl i ryggen, de er bare de bedste
mvh OW

Accepteret svar
Fra : ostemanden

Modtaget 10 point
Dato : 16-06-03 23:13

Hej Peter!

Jeg har også lige bestilt ADSL hos Tele2 (faktisk også 2048/512), og jeg var nemlig også i tvivl mht. fastnet udbyder. Så jeg ringede ind til deres teknisk support, og fik fat i en kanon flink fyr. Han kunne svare mig hurtigt og konkret på mine spørgsmål, og da jeg SPECIFIKT spurgte:
"Jamen jeg har nu TDC som min fastnet udbyder. Har det nogen indflydelse på jeres tilbud mht. priser etc?"
hvorpå han svarede
"Nej, overhovedet ikke. Vi blander os ikke i HVEM du har som fastnet udbyder."
Derefter ringede jeg til TDC (I dit tilfælde vil det jo være telia ), og spurgte
"Jeg får ADSL gennem Tele2. Har det nogen betydning for mit fastnet abonnoment?"
hvorpå de svarede
"Nej, vi blander os ikke i hvem du har som ADSL udbyder."

Så længe leve retten til at vælge

Konklusionen er altså:
Du skal IKKE betale ekstra for din ADSL forbindelse, da de to ting IKKE har noget med hinanden at gøre... DVS at du kan roligt bestille ADSL'en og ikke forvente en ekstra opkrævning. Det gør jeg i hvert fald Men ellers så ring og spørg hvis du er i tvivl. De er kanon flinke. Jeg kan kun sige "Thumbs up" for Tele2 kundeservice

Håber det var noget du kunne benytte dig af

MVH Ostemanden

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-06-03 00:38

Jeg vil tro: Hvis du har en fastnet forbindeles et sted, skal du betale abonnement der. Ønsker du en ADSL forbindelse et andet sted, betaler du for ADSL der. Det billigste vil være at have fastnet og ADSL det samme sted. Du er jo nødt til af have en fastnet forbindelse, for at kunne brug ADSL.

mvh ans

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 17-06-03 08:37

ans, det er ikke nødvendigvis det billigeste at have fastnet og ADSL samlet... Se f.eks. på mit eks.
Jeg har TDC fastnet abonnoment til x kr (kan ikk huske hvor meget jeg betaler pr. måned)
Jeg har ADSL fra Tele2 til 530 kr. pr måned (Har jeg ikke endnu, men det kommer)

Det vil altså sige at jeg betaler x+530 kr pr. måned for min fastnet og ADSL forbindelse. SKULLE jeg have valgt TDC's 2mbit linie til 785 kr. pr måned, skulle jeg betale x+785 pr måned..

Du kan da godt se at der er da penge at spare

MVH Ostemanden

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-06-03 09:38

til ostemanden!
Er du sikker på at du skal betale x+785 kr. pr.md? Har selv fastnet og ADSL hos TDC.
Det beløb, som jeg betaler pr. md er incl. abonement.

mvh ans

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 17-06-03 21:06

Ja, jeg er sikker... har tjekket det, og jeg betaler 367 kr pr. måned for mit fastnet abonnoment og 350 kr for min nuværende 256/128 forbindelse... dvs. 350+367 kr om måneden...

Men måske har du fået en aftale med TDC? Hvor meget betaler du pr. måned for din ADSL forbindelse?

MVH Ostemanden!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-06-03 21:42

ostemanden, du tager fejl. Fastnetabonnement hos TDC betales kvartalsvis. Så de 367 kr som du omtaler er betaling for 3 mdr. Jeg har selv 512/128 og betaler incl. abonnement lige under 500,- kr pr. md. uden særaftale.

mvh ans

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 17-06-03 21:44

okay, så kvartal... undskyld jeg så forkert... men så betaler jeg 367 kr pr kvartal og 350 kr om måneden (+24 kr i router leje, men dette er jo irrelevant)

MVH ostemanden

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-06-03 22:08

Til Peter 2412

Du skal betale for abonnement hos Telia og ADSL hos Tele 2

Sommerhilsen ans

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 18-06-03 09:32

Citat fra mit indlæg:
Citat
Konklusionen er altså:
Du skal IKKE betale ekstra for din ADSL forbindelse, da de to ting IKKE har noget med hinanden at gøre... DVS at du kan roligt bestille ADSL'en og ikke forvente en ekstra opkrævning. Det gør jeg i hvert fald :-) Men ellers så ring og spørg hvis du er i tvivl. De er kanon flinke. Jeg kan kun sige "Thumbs up" for Tele2 kundeservice ;-)

Ans, det er jo det jeg mener

MVH Ostemanden

Godkendelse af svar
Fra : Peter2412

Dato : 19-06-03 09:40

Tak for svaret ostemanden.

/Peter