/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Action cam - dårlig lyd
Fra : mig-selv
Vist : 517 gange
100 point
Dato : 11-10-14 18:27

Har købt dette kamera, men syntes lyden er særdeles dårlig.
Jeg har en fornemmelse af at kameraet ligger løst i selve beskyttelsen, nogen kender til problemet og gerne en løsning:
http://www.fc-moto.de/Bullet-Youngstar-Action-Camera
Kan høres her - der gik billed kvalietet tabt i klipningen, men lyden er go´ nok:
https://www.dropbox.com/s/471wz4uqz4hdrfi/Action%20test.mp4?dl=0

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 11-10-14 18:34

Det lyder som vindstøj. Er du ude i fri luft da du kørte?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 11-10-14 18:42

Prøv med det vandtætte hus på, der er jo vindstøj, men så sandelig os noget andet støj!

Så kan du måske udelukke vindstøj

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 11-10-14 18:45

Som jeg skriver, så er kameraet allerede monteret i huset - ellers kan det ikke moteres.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 11-10-14 18:45

moteres = monteres

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 11-10-14 18:47

Men mikrofonen er ud i den frie luft, derfor larmen.

Muligvis kan du sætte noget "stof" udenpå, som du ser i fjernsynet.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 11-10-14 18:49

Så er det da utroligt som det larmer, hvis det er i det vandtætte hus, for så er mic jo os lukket inde!?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 11-10-14 18:49

Mikrofonen er inde i beskyttelsen - der er ikke ekstern mikrofon på.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 11-10-14 18:51

Citat
Så er det da utroligt som det larmer,

også lige en tanke der dukkede op, da jeg så optagelsen

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 11-10-14 18:51

Hvis det er fordi det er løst i huset, så find nogle stykker gummi af en eller anden art og læg i så de trykker på kamerahuset!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 11-10-14 18:53

Men på den anden side så er der jo nogle ujævnheder i det hus, så vinden kan åbentbart nå at lave så meget støj!

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 11-10-14 18:54

Citat
så find nogle stykker gummi af en eller anden art og læg i så de trykker på kamerahuset!

Tror også det må være/ blive løsningen på det.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 11-10-14 18:55

Hvor sidder mikrofonen?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 11-10-14 18:57

Prøver med noget ´filt´ - resulatet kommer om et par dage.
Tror ikke at det er vinden der ´river´ i huset, da det også lyder dårligt når jeg holder stille.
Men vender tilbage, måske med løsningen.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 11-10-14 18:59

Citat
Hvor sidder mikrofonen?

På kameraet/ siden af det > som sidder inde i huset

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 11-10-14 19:05

Prøv at optage noget andet, hvor der ikke er vindstøj med til at "forvirre" lydindtrykket.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 11-10-14 19:08

Citat
Prøv at optage noget andet, hvor der ikke er vindstøj med til at "forvirre" lydindtrykket.

Det virker fint, har optaget mine akvarier, og der er lyden fin - sammen blandet med almindelig stue støj fra tv og andet.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 11-10-14 19:12

Så er der ingen tvivl - det ER vindstøj.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 11-10-14 19:43

Citat
Så er der ingen tvivl - det ER vindstøj.

Syntes ikke dette lyder som vindstøj - nærmere som noget der banker på/ vibrerer og laver lyde:

https://www.dropbox.com/s/jzjvk0vr75f6b9j/DSCF0001.mp4?dl=0

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 100 point
Dato : 11-10-14 19:51

Det er ikke vindstøj, det er som du selv er inde på, noget der banker på et eller andet sted, det kan os være noget helt inde i selve kamerahuset!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-10-14 20:50

Den motor går ikke godt.....................den sætter jo ud.
Det er derfor du får al den støj.

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 12-10-14 08:26

Du tror ikke, det kan være noget interferens med bilens elektronik?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 13-10-14 19:32

Citat
Det er ikke vindstøj, det er som du selv er inde på, noget der banker på et eller andet sted, det kan os være noget helt inde i selve kamerahuset!

Har prøvet med ´isolering´ af beskyttelse huset og det hjalp ikke.
Tror nærmere at det er selve monteringen (stativet) der smider alle vibrationerne ind i kameraet´s mikrofon, så prøver lige en gang gummi under selve monteringen, og så går der lige et par dage mere.. med det.
Citat
Den motor går ikke godt.....................den sætter jo ud.
Det er derfor du får al den støj.

Så er det nok derfor jeg brokker mig over lyden = den sætter IKKE ud, men kører som en drøm.
Citat
Du tror ikke, det kan være noget interferens med bilens elektronik?

Det er MC, og nej det er ikke elektronisk..

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 13-10-14 19:51

Eyvind:
hvis du tænker på lyden her, så er fordi jeg er ved at parkere ´dyret´ at den går lidt op og ned i rpm
men det var bare for i kunne høre lyden i stilstand, og det lyder heller ikke særligt pænt (syntes jeg)

Citat
https://www.dropbox.com/s/jzjvk0vr75f6b9j/DSCF0001.mp4?dl=

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-10-14 22:12

Denne adresse er bedre, når nullet er med.
https://www.dropbox.com/s/jzjvk0vr75f6b9j/DSCF0001.mp4?dl=0

Lyden er i bølger, og den motor går ujævnt. Det lyder som ustabil tænding eller løst gasspjæld.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 15-10-14 17:12

Så fik jeg prøvet med gummi, men tror bare jeg må døje med dårlig lyd på det kamera.
https://www.dropbox.com/s/m9q9uj2k1pr0a3y/DSCF0015.mp4?dl=0

Godkendelse af svar
Fra : mig-selv

Dato : 15-10-14 17:13

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 15-10-14 18:10

velbekomme, du må så prøve at optage lyd separat, f.eks. med mobil det kan ikke blive andet end bedre!

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-10-14 14:34

Fandt problemet = det er selve kammeraet der laver lyden, ikke stativ eller ´huset´, kommer tilbage med et spørgsmål om samme, senere på dagen.