/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Kobling+gearkasse.
Fra : sigfrid
Vist : 442 gange
200 point
Dato : 06-10-14 10:56

Har fået skiftet kobling+ gearkasse i en skoda Fabia,men syntes at den larme mere i fri gear nu er det noget der høre sammen eller noget andet?

Kommentar
Fra : Beestone

Dato : 06-10-14 12:15

Nej - det er ikke normalt.
Du skal straks rette henvendelse til værkstedet og gøre opmærksom på problemet.
Du har altid garanti på en reparation, så evt. fejl monteringer frit skal udbedres.
Men du skal være vaks.

Ordentlige værksteder erkender uden vrøvl de fejl, de selv begår.
Det sker heldigvis sjældent, men det er død ærgerligt, når det endelig sker.

Jeg mistænker, at værkstedet kan have glemt at udskifte udrykkerlejet.
Evt hvis din Skoda har et støtteleje til gearakslen, at dette leje er glemt eller defekt.

Bliver du afvist, skal du straks skrive igen, da det er vigtigt, at der hurtigt bliver fulgt op på sagen.

Kommentar
Fra : sigfrid

Dato : 07-10-14 09:14

Værkstedet mener det er inde ved svinghjulet,men ikke så slemt endnu larmer heller ikke meget,kan måske kører flere år uden problemer.
Venligst Sigfrid.

Kommentar
Fra : Beestone

Dato : 07-10-14 18:02

Hvis du er tilfreds med den forklaring, behøver du jo ikke være bekymret.

Kommentar
Fra : sigfrid

Dato : 08-10-14 10:38

Det ved jeg ikke om jeg er Beestone for jeg har jo ikke en skid forstand på det,men bliver jo nok lidt mistænksom,men hvor skal man gå hen med det.

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 08-10-14 18:53

Har du fået nogen form for garanti på den gearkasse der er lagt i ?
Hvis problemet stammer fra lejerne i en (brugt?) gearkasse, kan det godt ende ud i en masse problemer, hvis det bliver værre indenfor kort tid. Så er det et plus, at du har gjort opmærksom på det fra start af.
Værkstedet kan efterfølgende ikke afvise en reklamation med henvisning til, at de ikke kendte til problemets eksistens. Men det er speget hvis du ikke har det på skrift.
En ny kobling burde i teoretisk ikke give anledning til hverken støj eller anormal funktion, men teori og praksis følges ikke altid pænt ad. Jeg har oplevet med en Fiat, at en original kobling lød som et maskingevær og gav små stød i pedalen fra en defekt trykplade.
Det var sgu surt at hive motoren ud to gange på den bekostning, men sådan noget bras kan man jo ikke aflevere, - eller er det bare mig ?

Kommentar
Fra : Beestone

Dato : 08-10-14 19:56

Du må selv kæmpe din kampe.
Der er ikke nogen andre der slås for dig, med de fortrædeligheder du støder på i dit liv.

Som jeg skrev i mit første indlæg, er det MEGET vigtigt at henvende sig til værkstedet hurtigst muligt og gøre opmærksom på fejlen.
Ellers sker der ikke en pind, andet end du selv hænger på alle reparationer.

Kommentar
Fra : sigfrid

Dato : 09-10-14 11:31

Kan man køre til et skoda værksted og få en 1/2 times vejledning,mod betaling eller vil de ikke røre sagen.?
V.H Sigfrid.

Accepteret svar
Fra : Cortina01

Modtaget 200 point
Dato : 09-10-14 17:43

Prøv at tage en snak med værkføreren. Han kan sikkert hurtigt stille en diagnose og fortælle hvilke muligheder du har, når han har prøvet bilen.

Godkendelse af svar
Fra : sigfrid

Dato : 17-10-14 08:48

Tak for svaret Cortina01.
Også til Beestone.
V.H Sigfrid.