/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
Fik en skide fartbøde. Stilling?
Fra : Loggi
Vist : 702 gange
20 point
Dato : 04-10-14 01:30

Hvorfor spørger de hvilken stilling jeg har?
Bøden er jo ikke i procent at indtjening alligevel.

Jeg skriver pik sutter..

Accepteret svar
Fra : Hejdu58

Modtaget 30 point
Dato : 04-10-14 02:19

Nedsættelse af fartbøder

Man kan muligvis få nedsat prisen på sin fartbøde - hvis man:

•Er ung (dvs. under 18 år - i disse tilfælde er bøden almindeligvis allerede nedsat ved modtagelse)
[B]•Har en årsindkomst der er mindre end kr. 153.657 før skat[/B]
•Er studerende (det forudsættes dog at den studerendes årsindkomst er under kr. 153.657 - læs evt. mere herom på siden studerende og fartbøder)

Den maksimale nedsættelse af en fartbøde er en halvering - dvs. 50%. En bøde kan dog aldrig være mindre end kr. 500. Alle henvendelser til politiet omkring nedsættelse af fartbøder skal ske med dokumentation for indtægt i form af årsopgørelse, lønsedler el.lign. Instruktionerne findes i det samme brev som fartbøden.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 04-10-14 07:49

Citat
Jeg skriver pik sutter..
Du lyder også som sådan en.....

Kommentar
Fra : kenwood

Dato : 04-10-14 08:38

så ka ! du lære det klaphat.

Kommentar
Fra : Loggi

Dato : 04-10-14 11:10

Hahaha.. Jeg kørte 78 hvor man måtte køre 60.
Det var en lang strækning uden andre biler, cykler og gående.
Så med andre ord er det blot organiseret kriminalitet. De vælger en vej hvor man burde køre 80 og sætter max grænsen til 60 for at få lidt ekstra penge i kassen.
Så kan politiet få lidt ekstra provision..

Ret smart faktisk.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 04-10-14 12:31

Citat
Hahaha.. Jeg kørte 78 hvor man måtte køre 60.
Det var en lang strækning uden andre biler, cykler og gående.
Så med andre ord er det blot organiseret kriminalitet. De vælger en vej hvor man burde køre 80 og sætter max grænsen til 60 for at få lidt ekstra penge i kassen.
Så kan politiet få lidt ekstra provision..

Ret smart faktisk.

Da jeg tog kørekort lærte jeg, at man har pligt til, at holde øje med skiltningen.

Og eftersom jeg går ud fra, at hastighedsbegrænsningen har været skiltet, så er der vel kun én at være gal på.

Jeg har fået en eneste bøde i hele mit liv.
Jeg kom kørende af en vej, forbi min gamle folkeskole, der var ingen fodgængere eller cyklister i nærheden, ingen andre biler lige i nærheden.
Ved skolen er/var der et fodgængerfelt, jeg observerede, at der ikke var nogen fodgængere (det var jo ved en skoles indgang) og kørte over fodgængerfeltet.
Få meter længere fremme bliver jeg vinket ind til siden.

Jeg havde totalt og aldeles overset/glemt, at der var etableret lysregulering ved fodgængerfeltet.
Udelukkende min fejl.

Men jeg ved, at jeg ikke bragte andre i fare, for min opmærksomhed var netop på, om der var fodgængere, der skulle ud i fodgængerfeltet, så ingen dårlig samvittighed.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 04-10-14 13:28

Man er som regel selv ude om det.

Selvom mange af reglerne er helt hen i vejret, og kan føles som direkte chikane mod trafikanterne.
Men som skrevet, er det altid en god ide at holde øje med skiltningen og omgivelserne, og ikke sidde og lave alt muligt andet mens man kører.
Hvor tit ser man ikke IDIOTER der bare drøner ud fra sideveje uden så meget som bare se sig for = trods de kan tydeligt se at nu kører de ind i andre, oplevede det selv forleden TOTAL BLIND OG DØV STODDER med bilen fyldt af mennesker.

Godkendelse af svar
Fra : Loggi

Dato : 05-10-14 09:07

Nå ja.. Det må jo være årsagen