/ Forside/ Teknologi / Internet / Website's / Spørgsmål
10  disken 1359
Hjemme video
Fra : susss
Vist : 304 gange
100 point
Dato : 23-09-14 19:53

Har optaget en hjemmevideo med mit spejlreflekskamera ..og den er blevet ret stor 400 mb...så er spørgsmålet hvordan får jeg den ind på facebook ? ville sende den til en af mine venner der inde ...håber nogen kan hjælpe mig ...

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 24-09-14 00:37
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-09-14 13:13

Åben programmet MovieMaker den er sandsynligvis allerede på din Windows computer ellers kan den hentes her:
http://windows.microsoft.com/da-dk/windows-live/download-windows-essentials#wetabs=we2012
rul ned og klik på Dansk så hentes program pakken Windows Essentials 2012 som Movie Maker er en del af, under installation vælger du de programmer som du ønsker at installere.
I Movie Maker tilføjer du din film og klikker på Gem film, der er flere forskellige formater at gemme i, en af dem hedder Facebook og er beregnet til film som skal lægges på Facebook, filmen bliver til en mp4 fil og fylder en hel del mindre end den originale film

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-09-14 13:16

Det er altså hvis du synes filmen fylder for meget eller er for lang, du kan nemlig klippe i Movie Maker, hvis det kun er om hvordan du får filmen lagt på Facebook som brug det første svar og se bort fra mine indlæg.
Filmen kan også lægges YouTube og du så linker til den fra Facebook