/ Forside/ Karriere / Offentlige / Andet offentlige / Spørgsmål
10  jakjoe 697
Valg af læge ved flytning
Fra : LWN1989
Vist : 233 gange
20 point
Dato : 22-09-14 17:51

Hej alle. jeg er ny her inde, og dette spørgsmål er sikkert et som har været oppe og vende.

Men sagen er den at jeg er flyttet fra Aalborg Kommune til en anden. Det betyder at jeg har over 25 km fra min bopæl til lægen i Aalborg. Da denne flytning kun er midlertidigt frem til jeg er færdig med mine studier, vil jeg gerne beholde den samme læge (Studere, arbejder og har kæreste i Aalborg)

Da jeg skulle vælge mit valg af læge, valgte jeg at beholde dem jeg har nu og accepterede at de ikke kommer på hjemmebesøg, via borgerservice hjemmeside. Jeg har også haft kontakt til min læge, som har sagt OK til dette.

Spørgsmålet er, om jeg skal fortage mig mere i denne sag, om det hele bare køre elektronisk nu, eller om min nye kommune SKAL have besked om dette?

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 22-09-14 18:04

Gå ind på https://www.borger.dk/Sider/Valg-af-laege.aspx der kan du klare det hele...

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-09-14 19:55

hvis din Læge er ´lige glad´ så fortsætter du bare med den gamle.
Det kan dog få konsekvenser ved medicin udlevering og andet opstået sygdom/ og hjemmebesøg.

Selv koster det mig eller rettere dét ´Offentlig´ formue, da jeg lavede det nummer = men godkendt af det ene og andet, mest på grund af Kommune grænser som ikke eksisterer nu omdage.

Men spørg, det koster intet = eller du får med det samme afslag.

Kommentar
Fra : LWN1989

Dato : 22-09-14 20:10

ok super. Jeg takker for svarende. Jeg må bare forholde mig til, at nu når min læge har sagt OK og jeg har accepteret at jeg ikke vil have hjemmebesøg, så forsætter jeg som hidtil.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 22-09-14 21:35

Du får svar fra lægen om han vil beholde dig. Hvis ikke, får du en liste over læger, du kan vælge fra