/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Manglende tryk på det kolde vand
Fra : Sommer37
Vist : 214 gange
20 point
Dato : 18-09-14 20:29

Vi bor i (nyt) hus fra 2007. Gennem det sidste halve år har vi haft problemer med det kolde vand i køkkenet, som fra tid til anden forsvinder (drypper kun ganske lidt, selv om vi skruer helt op). Dagen efter kan det være helt i orden igen. Vi troede det var blandingsbatteriet det var galt med, som derfor er blevet skiftet. Men det hjalp desværre ikke. Det mærkelige er, at når vi tænder for opvaskeren, så kommer der fint tryk på vandet igen. Der kan godt gå mange dage mellem udfaldene.
Vi har haft VVS - han skruede op på et eller andet under vasken - uden dog den store forskel.
Nogle gode råd?

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 18-09-14 22:58

Kalkudfældning i rørene?

Kommentar
Fra : Sommer37

Dato : 18-09-14 23:01

Hvad gør man ved det?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-09-14 09:37

Under køkkenvasken kommer det koldevand op og deler sig i et "T"
Oven over det "T" på vej til den kolde hane sidder der "noget" som flyder/presses op og lukker af.
Når opvaskemaskinen tager vand ind, falder trykket lidt i røret og "noget" flytter sig og så er der passage.

Det "T" skal afmonteres og der skal lige skylles lidt igennem rørene.

Evt. kugleventiler bør også kigges efter på det kolde vand under køkkenvasken.