/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Afvikle videoer
Fra : ppk
Vist : 275 gange
300 point
Dato : 08-09-14 21:22

Hej

Har købt nogle film som skal ligge på harddisken, og nu vil jeg gerne kunne lave nogle genveje på skrivebordet og helst med et snapshot af filmen som start.

Filmene er nogle der skal bruges til computere med touch skærm, til et historisk arbejdende værksted.

Det skal nemlig så være muligt for de besøgene, at kunne se disse film.

Det er i alt 7 fil, hvor der er 2-3 film på hver skive. Disse fil er nu lagt på harddisk.

Er der nogen her som kan hjælpe ?

På forhånd tak.

Hilsen
PPK

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 08-09-14 21:35

Måske du skulle nævne hvilket styresystem du forventer at afvikle det på?

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 08-09-14 21:39

Nåe ja, og hvilken afspiller der skal vise filmene?

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 08-09-14 22:13

EXTERMINATOR

Det drejer sig om at vi har et historisk arbejdende værksted, som vi indkøber nogle touch computere til. Vi har så købt nogle film som viser hvordan man lavede forskellige ting i gamle dage, det kunne f.eks. være en Skomager og Karetmager o.s.v.

Så skulle det gerne være sådan, at de besøgende skal kunne trykke på et billede på skærmen af hvad de ønsker at se. Der er indtil videre 7 film, hvor der er op til 3 forskellige fag på.

Vi kunne så ønske os at tage et snapshot af diverse fag, og så bruge dem som opstart af videoen

Så det vil også sige at styresystemet bliver Windows 8 på de nye maskiner.

Hilsen
PPK

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 08-09-14 22:15

Hvilket program som skulle afvikle filmene, må vel i første omgang komme an på hvad der ligger på maskinerne.

Jeg ved ikke om VLC-player, ville kunne bruges til det +

PPK

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 08-09-14 22:53

Citat
Så det vil også sige at styresystemet bliver Windows 8 på de nye maskiner.

Hvis det er meningen at computerne skal køre i kioskmode og kun kunne vise de film er det efter min mening noget af en fejl at de kører windows.
Der er bedre systemer til den slags.

Nuvel, lad os se på det.

En måde at gøre det på ar at du kopierer filmene ind i en mappe, laver genveje til hver enkelt film på skrivebordet og finder et billede du ønsker at benytte og vælger det som ikon på genvejen.

Det vil virke og tager kun et par minutter at sætte op, problemet er så at brugerne kan ændre på alt.

En anden metode der ligner er at du kopierer filmene ind i en mappe og laver en HTML5 hjemmeside med filmene (slet ikke så svært som det lyder)

Dette tager måske 5 minutter at lave og det giver et bedre resultat

Windows 8.1 har indbygget en fin kiosk mode hvor du kan begrænse brugerne til kun at benytte den ene app du ønsker at de skal have adgang til (intet skrivebord, kun metrointerface)
Dette er noget sværere at sætte op, til gengæld kan de ikke ødelægge noget.
Hvis du benytter 8.1's kioskmode sammen med en browser der viser HTML5 siden så har du noget der ikke skal passes og plejes hvert andet minut.